[book]
강병서
/ 2005
/ SPSS와 AMOS 활용 연구조사방법론
/ 무역경영사
[book]
고경순
/ 2004
/ 경험마케팅
/ 도서출판 대명
[journal]
고동우
/ 1998
/ 선행 관광행동 연구의 비판적 고찰: Annals of Tourism Research의 연구논문을 중심으로
/ 관광학연구
22(1)
: 207~229
[journal]
고동우
/ 1998
/ 관광후 평가 개념의 경험적 구분
/ 관광학연구
22(2)
: 309~316
[thesis]
김남정
/ 2005
/ 도시브랜드 이미지의 구성요소와 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 경원대학교 대학원
[journal]
김철원
/ 2001
/ 관광목적지의 브랜드화 및 브랜드 자산가치
/ 한국관광정책
11(3)
: 51~55
[thesis]
남윤희
/ 2005
/ 체험프로그램이 축제만족에 미치는 영향:연천구석기 축제를 중심으로
/ 석사
/ 경기대학교 대학원
[journal]
박성연
/ 2005
/ 매장내 체험적 경험이 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 디지털 체험관을 중심으로
/ 경영논총
23(2)
: 69~93
[other]
/ 2006
/ 서울신문(2006, 2, 28). 『선심ㆍ과시성 지역축제 ‘퇴출’』
[journal]
성연신
/ 1996
/ 여가 경험의 심리적 본질: ‘재미’란 무엇인가
/ 소비자학연구
7(2)
: 35~57
[thesis]
손삼호
/ 2005
/ 관광목적지로서 지방자치단체의 브랜드 자산에 관한 연구
/ 박사
/ 계명대학교 대학원
[journal]
신강균
/ 2000
/ 기어볘PR캠페인이 브랜드 자산가치에 미치는 영향 연구: 브랜드 자산측정에 대한 실증 및 사례연구
/ 한국광고홍보학회보
2(2)
: 193~219
[thesis]
양년화
/ 2005
/ 제품유형에 따른 경험 마케팅이 브랜드 로열티에 미치는 영향에 관한 연구: 고관여 이성제품과 감성제품의 비교를 중심으로
/ 석사
/ 경희대학교 대학원
[journal]
양정영
/ 2002
/ 문화관광에서의 체험마케팅 활용방안
/ 여행학연구
16
: 45~66
[journal]
예종성
/ 2002
/ 인터넷 웹사이트에 대한 소비자의 태도에 영향을 미치는 지각적 차원에 관한 연구
/ 인터넷비지니스연구
3(2)
: 9~33
[journal]
오정학
/ 2001
/ 주제공원 이용자의 감정반응에 관한 연구
/ 관광학연구
24(3)
: 285~305
[thesis]
유장무
/ 2003
/ 선택된 마케팅 믹스 요소가 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 명지대학교
[thesis]
유재하
/ 2004
/ 브랜드 자산의 구성 요소에 관한 연구:소비자와 브랜드간의 감성-관계를 중심으로
/ 박사
/ 성균관대학교 대학원
[journal]
유창조
/ 1996
/ 쇼핑행위의 경험적 측면 : 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이 매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구
/ 소비자학연구
7(1)
: 51~73
[book]
이광희
/ 1999
/ 체험관광상품 개발 활성화방안
/ 한국관광연구원
[journal]
이준엽
/ 2005
/ 축제 프로그램의 체험성에 관한 연구: 서산해미읍성 사례를 중심으로
/ 문화관광연구
7(2)
: 97~111
[journal]
이태희
/ 2001
/ 한국관광목적지 브랜드 창출을 위한 브랜드 지수 평가에 관한 연구
/ 관광학연구
25(3)
: 171~192
[book]
장은주
/ 1996
/ 지방자치단체 이벤트사업의 활성화방안
/ 한국지방행정연구원
[book]
정강환
/ 2004
/ 21세기 지역개발형축제로의 선택 관광이벤트
/ 월간이벤트뉴스
[confproc]
정기한
/ 2007
/ PPL모델 매력도가 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향 연구
/ 한국경영학회 제9회 경영관련학회 통합학술대회
/ 부산 누리마루 APEC 하우스
[journal]
조선배
/ 1995
/ 소비자만족에 미치는 호텔서비스환경의 영향
/ 관광학연구
18(2)
: 89~104
[book]
최이규
/ 2006
/ 구조방정식모형
/ 무역경영사
[journal]
한상필
/ 1996
/ 광고효과 측정에 대한 이론적 고찰
/ 광고연구
31
: 115~143
[book]
Aaker, D. A.
/ 1991
/ Managing Brand Equity
/ The Free Press
[book]
Assael, H.
/ 2003
/ Consumer behavior: A Strategic Approach
/ Houghton Mifflin
[thesis]
Baker, Julie
/ 1990
/ The Effects of Retail Store Environments on Consumer Perceptions of Quality. Price and Value
/ 박사
/ Texas A and M University
[journal]
Bitner, M. J.
/ 1992
/ Servicescapes: The Impact of Pysical Surroundings on Customers and Employees
/ Journal of Marketing Science
56(2)
: 57~71
[journal]
Brown, S. P.
/ 1992
/ Antecedents and Consequences of Attitude toward the Ad: A Meta-Analysis
/ Journal of Consumer Research
19
: 34~51
[journal]
Buhalis, D.
/ 2000
/ Marketing the Competitive Destination of Future
/ Tourism Management
21(1)
: 97~116
[journal]
Chen, Q.
/ 1999
/ Attitude toward the site
/ Journal of Advertising Research
39(5)
: 27~49
[journal]
Christensen, J
/ 1973
/ Social and Attitudinal Variants in High and Low Use of Outdoor Recreation Facilities
/ Journal of Leisure Research
5(2)
: 6~15
[journal]
Cobb-Walgren, C. J.
/ 1995
/ Brand Equity, Brand Preference and Purchase Intention
/ Journal of Advertising
24(3)
: 25~41
[journal]
Crimmins, J. C.
/ 1992
/ Better Measurement and Management of Brand Value
/ Journal of Advertising Research
32(4)
: 11~19
[book]
Eagly, A.
/ 1993
/ Psychology of Attitudes
/ Harcourt Bruce Jovanovich
[book]
Getz, D.
/ 1997
/ Event Management & Event Tourism
/ Cognizant Communication Corp
[journal]
Kim, H. B.
/ 2005
/ The Relationship Between Brand Equity and Firms' Performance in Luxury Hotel and Chain Restaurants
/ Tourism management
26
: 549~560
[book]
Keller K. L.
/ 1998
/ Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Management Brand Equity
/ Prentice-Hall
[journal]
Koneㆍnik, M.
/ 2006
/ Croatian-Based Brand Equity for SLOVEINA as a Tourism Destination
/ Economic and Business Review
8(1)
: 83~108
[journal]
Li, Y.
/ 2000
/ Geographical Consciouseness and Tourism Experience
/ Annals of Tourism Research
27(4)
: 863~883
[journal]
Lounsbury, J. W.
/ 1992
/ Leisure Needs and Vacation Satisfaction
/ Leisure Science
14
: 105~119
[journal]
Mannell, R. C.
/ 1987
/ Psychological nature of Leisure and tourism experience
/ Annals of Tourism Research
27(3)
: 314~331
[journal]
Masberg, B. A.
/ 1996
/ Visitor Experiences at Heritage Sites: A Phenomenological Approach
/ Journal of Travel Research
34(4)
: 20~25
[book]
Mikunda, C.
/ 2004
/ Brand Lands, Hot Spots &Cool Spaces: Welcome to the Third Place and the Total Marketing Experience
/ Kogan Page
[book]
Mill, R.
/ 1985
/ The Tourism System
/ Prentice-Hall, Enalewoo Cliffs
[book]
Pearce, D. G.
/ 1989
/ Tourist development
/ John Wiley & Sons, Inc
[book]
Pine Ⅱ. B. J.
/ 1998
/ The Experience Economy: Work is Theatre and Every Business Stage
/ Harvard Business School press
[journal]
Prentice, R. C.
/ 1998
/ Tourism as experience: The case of heritage parks
/ Annals of Tourism Research
25(1)
: 1~24
[journal]
Schmitt, B. H.
/ 1999
/ Experiential Marketing
/ Journal of Marketing Management
15
: 53~67
[book]
Solomon, M. R.
/ 2003
/ Consumer Behavior
/ Prentice Hall
[confproc]
Toohey, K.
/ 2002
/ The social, economic, cultual, legacy and tourism impacts of the Study 2000 Game
/ A paper presented at the International Conference for the success of 2002 World Cup held at Dongguk University in Seoul
[journal]
Vitter J.
/ 2000
/ Tourism Experiences and Attractions
/ Annals of Tourism Research
27(2)
: 432~450
[journal]
Wulf, K. D.
/ 2001
/ Investments in Customer Relationship: A Cross-Country and Cross-Industry Exploration
/ Journal of Marketing
65(4)
: 33~50
[journal]
Yoo, B. H.
/ 2001
/ Developing and Validating a Multidimensional Consumer-based Brand Equity Scale
/ Journal of Business Research
52(1)
: 1~14
[journal]
Yoo, B. H.
/ 2002
/ Testing Cross-Cultural Invariance of the Brand Equity Creation Process
/ Journal of Product and Brand Management
11(6)
: 380~398
[journal]
Yoo, C, J.
/ 1998
/ The Effects of Store Characteristics and In-Store Emotional Experiences on Store Attitudes
/ Journal of Business Research
42
: 253~263