[journal]
권준모
/ 2000
/ 상표연상 강도의 측정방법과 그 영향에 관한 연구
/ 광고학연구
11(4)
: 187~209
[thesis]
김흔진
/ 2008
/ 우산지역 슬로우 월드 주민의식분석 및 발전방안
/ 석사
/ 서울시립대학교 대학원
[journal]
남기정
/ 2008
/ 도서지역의 슬로우시티형 그린투어리즘 추진전략에 관한 연구
/ 농협경영연구
(37)
[confproc]
류성필
/ 2009
/ 슬로시티 운동이란
/ 제민포럼
[journal]
박희정
/ 2008
/ 지속가능한 관광으로서 슬로시티 가능성 연구. CERI
/ 엔터테인먼트연구
(10)
: 7~28
[journal]
박희정
/ 2008
/ 슬로우 투어리즘 참가자 만족도에 관한 연구: 슬로시티증도 여행자를 중심으로
/ 관광연구논총
20(2)
: 43~63
[thesis]
부수현
/ 2006
/ 브랜드 연상 네트워크의 형성과 효과에 관한 연구
/ 석사
/ 중앙대학교 대학원
[journal]
삼성경제연구소
/ 2010
/ 비즈니스의 새로운 기회, SLOW
/ CEO Information
(763)
[other]
손대현
/ 2009
/ '북유럽 슬로시티와 지방관광의 감동과 매력'. 정책포탈
/ 정책포탈
[other]
손대현
/ 2009
/ '전남도,스토리텔링 마케팅 도입'. 중앙일보
/
[other]
손대현
/ 2010
/ ‘느림’이 경쟁력이다, 조선일보
/
[journal]
안대희
/ 2006
/ 패밀리레스토랑의 브랜드 자산 구성요인에 관한 연구
/ Tourism Research
22
: 1~26
[journal]
안종헌
/ 2008
/ 담양군 창평 슬로시티 실태 분석
/ 지역사회발전학회논문집
33(3)
: 35~49
[thesis]
원지윤
/ 2009
/ 한국 슬로시티의 정책 추진 방향에 관한 연구: 담양, 완도, 장흥, 신안을 중심으로
/ 석사
/ 인하대학교 대학원
[journal]
오순환
/ 1999
/ 문화관광축제의 연상도 차이: 축제명과 지명 간의 연상도를 중심으로
/ 관광학연구
23(1)
: 212~227
[thesis]
이재호
/ 2007
/ 브랜드 이미지 연상의 구조적 특성과 효과 연구: 연상 네트워크 기억 모형을 중심으로
/ 박사
/ 한국외국어대학교 대학원
[journal]
이태희
/ 2001
/ 한국 관광목적지 브랜드 창출을 위한 브랜드 지수 평가에 관한 연구
/ 관광학연구
25(3)
: 171~192
[book]
이학식
/ 2006
/ 소비자행동: 마케팅 전략적 접근
/ 법문사
[thesis]
조혜정
/ 2008
/ 관광목적지 브랜드자산의 형성과 영향에 관한 연구: 방한 일본인 관광객을 대상으로
/ 박사
/ 한양대학교 대학원
[journal]
장희정
/ 2007
/ 슬로시티 도입을 통한 대안관광 방안모색. CERI
/ 엔터테인먼트연구
12(8)
: 89~110
[confproc]
장희정
/ 2009
/ 전남지역의 슬로시티의 관광자원화 방안
/ 한국관광연구학회 2009 추계학술대회
[other]
치따슬로코리아네트워크
/ 2008
/ 全南 치따슬로 持續發展을 위한 基本計劃
[report]
전라남도
/ 2009
/ 전남 슬로시티 관광자원화 마스터플랜
/ 전라남도
[other]
/ 2009
/ 한국슬로시티본부 내부자료
[journal]
한상만
/ 2000
/ 상표연상 강도의 측정방법과 그 영향에 관한 연구
/ 광고학연구
11(4)
: 187~209
[thesis]
홍정의
/ 2009
/ 한국형 슬로시티의 바람직한 전개방향에 관한 연구
/ 석사
/ 서울시립대학교 대학원
[book]
Aaker, D. A.
/ 1991
/ Managing Brand Equity: capitalizing on the value of a brand name
/ The Free Press
[book]
Aaker, D.
/ 2006
/ 브랜드 자산의 전략적 경영(Managing Brand Equity)
/ 비지니스북스
[journal]
Biel, Alexander L.
/ 1992
/ How Brand Image Drives Brand Equity
/ Journal of Marketing Research
12(4)
: 6~12
[journal]
Buhails, D.
/ 2000
/ Marketing the competitive destination of the future
/ Tourism Management
21(1)
: 97~116
[journal]
Chen, Arthur C. H.
/ 2001
/ Using Free association to examine the relationship between the characteristics of brand association and brand equity
/ Journal of Product & Brand Management
10(7)
: 439~541
[journal]
Cobb-Walgren, C. J.
/ 1995
/ Brand equity, brand preference, and purchase intent
/ Journal of Advertising
24(3)
: 25~41
[journal]
Dacin, P. A.
/ 1994
/ The Effect of Brand Portfolio Characteristics on Consumer Evaluation of Brand Extension
/ Journal of marketing Research
31
: 149~158
[book]
Fazio, R. H.
/ 1986
/ How do attitudes guide behavior?. in: Handbook of motivation and cognition
/
: 204~243
[book]
Fishbein, M.
/ 1975
/ Belief, Attitude, Intension and Behavior: An Introduction to theory and research
/ Addison-Wesley Publishing Co.
[journal]
Henderson, G. R.
/ 1998
/ Brand diagnostics : Mapping branding effects using consumer association networks
/ European Journal of Operational Research
111
: 306~327
[journal]
Hsieh, Ming. H.
/ 2002
/ Identifying Brand Image Dimensionality and Measuring the Degree of Brand Globalization : A Cross-National Study
/ Journal of International Marketing
10(2)
: 46~47
[journal]
Keller, K. L.
/ 1993
/ Conceptualizing, Measuring and Managing Customer based Brand Equity
/ Journal of Marketing
57(1)
: 1~22
[book]
Keller, K. L.
/ 1998
/ Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity
/ Prentic Hall
[journal]
Keller, K. L.
/ 2001
/ Building customer-based brand equity
/ Marketing Management
10(2)
: 14~19
[journal]
Krishinan, H. S.
/ 1996
/ Characteristic of memeory association : A consumerbased brand equity perspective
/ International Journal of Research in Marketing
13
: 389~405
[journal]
Low, G. S.
/ 2000
/ The measurement and dimensionality of brand association
/ Journal of Product & Brand Marketing
9(6)
: 350~368
[journal]
Mayer, H. P.
/ 2006
/ Slow cities : Sustainable places in a fast world
/ Journal of Urban Affairs
28(4)
: 321~334
[journal]
Miller, Stephen
/ 1988
/ Brand Salience versus Brand Image : Two Theories of Advertising Effectiveness
/ Journal of Advertising Resreach
(Sep-Oct)
: 87~82
[journal]
O’Cass, Aron
/ 2003
/ An exploratory perspective of service brand associations
/ The Journal of Service Marketing
17(5)
: 452~475
[book]
Ooi, C. S.
/ 2002
/ Cultural Tourism & Tourism Cultures: the Business of Mediating Experience in Copenhagen and Singapore
/ Copenhagen Business School Press
[report]
Pink. S.
/ 2006
/ Slow Cities : Transnational movement, local model and everyday practice
/ Loughborough University
[report]
Pink. S.
/ 2006
/ Urban Social Movements and Small Places : Slow Cities as Sites of Activism
/ Loughborough University
[report]
Rio, A. B.
/ 1981
/ Communication Networks: Toward a New Paradigm for Research
/
[journal]
Ross, S.
/ 2006
/ Development of a scale to measure team brand association in professional sport
/ Journal of Sport Management
20
: 260~279
[journal]
Swan, John E.
/ 1998
/ Service quality and satisifaction : the process of people of people doing things together
/ Journal of Service Marketing
12(1)
: 67~
[journal]
Urdde, M.
/ 1999
/ Brand orientation: a mildest for building brands into strategic resourses
/ Journal of Marketing management
15
: 117~133
[journal]
Yoo, B. H.
/ 2000
/ An examination of selected marketing mix elements and brand equity
/ Journal of Academy of Marketing Science
28(2)
: 195~212