[book]
김계수
/ 2006
/ AMOS 구조방정식 모형분석
/ 한나래
[journal]
김사헌
/ 1998
/ 위락시설이용수요와 혼잡지각의 관계이용회피가설의 검정
/ 관광학연구
12
: 181~195
[book]
김종의
/ 2001
/ 소비자행동
/ 형설출판사
[journal]
김양례
/ 2000
/ 동계스포츠 참가자의 스포츠 참여동기가 참여만족에 미치는 영향
/ 한국체육학회
39(2)
: 116~125
[thesis]
김영우
/ 2005
/ 관광동기 및 위험지각이 관광유형 선택과 관광후 행동에 미치는 영향
/ 박사
/ 세종대학교 대학원
[thesis]
權海濤
/ 1990
/ 消費者 滿足에 관한 연구 : 期待不一致 파라다임을 중심으로
/ 박사
/ 서울대학교대학원
[thesis]
박경자
/ 2009
/ 온라인 정보원천이 인터넷 쇼핑몰에 대한 만족과 지속사용 의도에 미치는 영향 : 기대불일치이론 관점에서
/ 박사
/ 전남대학교 대학원
[thesis]
박희자
/ 2009
/ 약선음식의 지각된 가치와 위험지각이 고객만족 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 강릉대학교 대학원
[book]
서상한
/ 1998
/ 소비자 행동의 이해
/ 박영사
[journal]
서원영
/ 2006
/ 스키․스노보드 참가자들의 상해요인분석
/ 스포츠과학논문집
18
: 55~67
[thesis]
손원목
/ 2008
/ 디지털 환경에서 신뢰와 몰입이 고객참여에 미치는 영향 연구 : 온라인 항공여행시장을 중심으로
/ 박사
/ 한국항공대학교 대학원
[journal]
심진범
/ 2004
/ 관광지 주민의 혼잡지각 형성 및 영향에 관한 이론적 고찰
/ 관광연구논총
(16)
: 249~263
[thesis]
禹枓憲
/ 1996
/ 家族共同購買意思決定과 消費者滿足에 關한 硏究
/ 박사
/ 중앙대학교 대학원
[journal]
유기석
/ 2006
/ 저가항공사와 기존항공사의 지각위험이 항공사 선택속성에 미치는 영향 연구
/ 관광경영학연구
10(3)
: 41~63
[confproc]
유진
/ 2000
/ 운동지속행동 모델의 검증 및 제언
/ 「학술연구 발표 논문집」 한국스포츠심리학회 2000 하계 학술 발표 대회
: 1~10
[thesis]
이윤화
/ 2006
/ 아동기 스포츠 경험이 지속적 스포츠 참여의도에 미치는 영향
/ 석사
/ 성균관대학교 대학원
[thesis]
정윤기
/ 2004
/ 일반인의 스키상해 현황 및 예방 : P 스키장을 중심으로
/ 석사
/ 건국대학교 대학원
[thesis]
현무성
/ 2003
/ ‘97 / ‘99년도 스키시즌의 상지 상해 실태조사연구
/ 석사
/ 강남대학교 대학원
[book]
Barbeau, J. B.
/ 1985
/ Predictive and Normative Expectations in Consumer Satisfaction: A Utilization of Adaptation and Comparison Levels in a Unified Framework. Conceptual and Empirical Contributions to Consumer Satisfaction and Complaining Behavior
/ School of Business
: 27~32
[confproc]
Bauer, R. A.
/ 1960
/ Consumer behavior as risk taking dynamic marketing for a changing world
/ Proceeding of 43rd conference
/ American Marketing Association
: 389~398
[book]
Bell, P.
/ 1990
/ Environmental Psychology
/ Holt, Rinehart and Winston, Inc
[journal]
Bearden, W. O.
/ 1983
/ Selected determinations of consumer satisfaction and complaint report
/ Journal of Marketing
20
: 21~28
[journal]
Burke, M. C.
/ 1989
/ The impact of feelings on ad-based affect and cognition
/ Journal of Marketing Research
26
: 69~83
[journal]
Choi, S. C.
/ 1976
/ The concept of crowding : A critical review and proposal of an alternative approach
/ Environment and Behavior
8(3)
: 345~362
[journal]
Churchill, G. A.
/ 1982
/ An investigation into the determinants of consumer satisfaction
/ Journal of Marketing Research
19(4)
: 491~504
[book]
Cox, D. F.
/ 1967
/ Risk Handling in Consumer Behavior: An Intensive Study of Two Cases. Risk Taking and Information Handling in Consumer Behaviors
/ Harvard University Press
[journal]
Cox, D. F.
/ 1964
/ Perceived risk and consumer decision making the case of telephone shopping
/ Journal of Marketing Research
1(4)
: 32~39
[journal]
Dowling, G. R.
/ 1994
/ Perceived risk : The concept and its measurement
/ Psychology and Marketing
3(1)
: 193~210
[book]
Engel, J. F.
/ 1982
/ Consumer Behavior
/ Holt, Rinehart and Winston
[journal]
Ferguson, M. A.
/ 1991
/ Communicating with risk takers : A public relations perspective
/ Public Relations Research Annual
3
: 195~224
[journal]
Greafe, A. R.
/ 1984
/ Social carrying capacity : Integration and synthesis of twenty years of research
/ Leisure Science
6(4)
: 395~431
[journal]
Gronhaung, K.
/ 1995
/ Why perceived risk failed to achieve middle range theory status : A retrospective research note
/ European Advances in Consumer Research
2
: 1~6
[journal]
Heberlein, T. A.
/ 1977
/ Factors affecting response rates of mailed questionnaires: A quantitative analysis of the published literature
/ American Sociological Review
43
: 446~462
[journal]
Hui, M. K.
/ 1991
/ Perceived control and the effects of crowding and consumer choice on the service experience
/ Journal of Consumer Research
18(9)
: 174~184
[journal]
Jacoby, J.
/ 1972
/ The components of perceived risk
/ Advances in Consumer Research
3(3)
: 382~383
[journal]
Keith, B. M.
/ 1991
/ A test of service marketing theory : Consumer information acquisition
/ Journal of Marketing
55
: 10~
[book]
Kenyon, G. S.
/ 1970
/ Contemporary Psychology of Sport
/ Athletic Institute
[journal]
Knowels, E. S.
/ 1973
/ Risk-taking as a personality trait
/ Social Behavior and Personality
1(2)
: 123~129
[book]
Kruse, L.
/ 1986
/ Conceptions of Crowds And Crowding. In Changing Conceptions of Crowd Mind And Behavior
/ Springer New York
: 117~142
[journal]
Machleit, K. A.
/ 2000
/ Perceived retail crowding and shopping satisfaction: What modifies this-relationship?
/ Journal of Consumer Psychology
9(1)
: 29~42
[book]
Manning, R. E.
/ 1986
/ Studies in Outdoor Recreation
/ Oregon University Press
[journal]
Manning, R. E.
/ 1996
/ Crowding norms at front country site : A visual approach to setting standards of quality
/ Leisure Sciences
18(1)
: 39~59
[book]
Mayor, E. J.
/ 1981
/ The Psychology of Leisure Travel
/ CBI publishing
[book]
Mcpherson, B. D.
/ 1989
/ The Social Significance of Sport
/ Human Kinetics
[journal]
Moutinho, L.
/ 1987
/ Consumer behavior in tourism
/ European Journal of Marketing
21(10)
: 24~
[book]
Oliver, R. L.
/ 2010
/ Satisfaction : A Behavioral Perspective On The Consumer
/ ME Sharpe
[journal]
Olson, J. E.
/ 1979
/ Disconfirmation of consumer expectations through product trial
/ Journal of Applied Psychology
64(2)
: 179~
[journal]
Resnick, B.
/ 2000
/ Outcome expectations for exercise scale utility and psychometrics
/ The Journal of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences
55(6)
: S352~S356
[journal]
Roehl, W. S.
/ 1992
/ Risk perceptions and pleasure travel : An exploration analysis
/ Journal of Travel Research
30(4)
: 17~26
[journal]
Shelby, B.
/ 1989
/ Comparative analysis of crowding in multiple locations : Results from fifteen years of research
/ Leisure Sciences
11
: 269~291
[journal]
Solvic, P.
/ 1987
/ Perception of risk
/ Science
236(4799)
: 280~285
[book]
Solvic, P.
/ 2000
/ The Perception of Risk
/ Earthscan
[journal]
Swan, J. E.
/ 1981
/ Disconfimation of expectation and satisfaction with a retail service
/ Journal of Retailing
: 49~67
[journal]
Tsaur, S.
/ 1997
/ Evaluating tourist risks from fussy perspectives
/ Annals of Travel Research
24(4)
: 796~812
[journal]
Tse, D. K.
/ 1988
/ Models of consumer satisfaction formation : An extension
/ Journal of Marketing Research
25(2)
: 204~212
[book]
Zuckerman, M.
/ 1979
/ Sensation Seeking: Beyond the Optimal Level of Arousal
/ Erlbaum
[book]
Zuckerman, M.
/ 1985
/ The Biological Bases of personality and Behavior: Theories, Measurement Techniques and Development
/ U. S. Hemisphere
: 97~113