@article{ART001317158},
author={츠자키고이치 and Yamamoto Tomoko},
title={A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs},
journal={日本硏究},
issn={1229-6309},
year={2009},
number={26},
pages={127-145}
TY - JOUR
AU - 츠자키고이치
AU - Yamamoto Tomoko
TI - A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs
JO - 日本硏究
PY - 2009
VL - null
IS - 26
PB - The Center for Japanese Studies
SP - 127
EP - 145
SN - 1229-6309
AB - 텔레비전 드라마를 이용한 수업 가능성을 찾기 위해 대학에서 일본어를 배우는 학습자를 대상으로 조사를 실시했다. 이 조사 결과를 분석한 전고, 츠자키 /야마모토(2009-A)의 데이터를 바탕으로, 학습자가 추구하고 있는 것을 충족시키고, 또한 학습자가 안고 있는 문제점을 해결하기 위해, 어떠한 방책을 세우는 것이 좋을지를 모색하고. 또한, 그 방책을 어떻게 수업에 접목시키면 좋은지 등을 고찰해, 텔레비전을 이용한 구체적인 수업 형태를 디자인 했다.
KW - TV drama;Syllabus design;Japanese circumstances;Scenario drama
DO -
UR -
ER -
츠자키고이치 and Yamamoto Tomoko. (2009). A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs. 日本硏究, 26, 127-145.
츠자키고이치 and Yamamoto Tomoko. 2009, "A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs", 日本硏究, no.26, pp.127-145.
츠자키고이치, Yamamoto Tomoko "A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs" 日本硏究 26 pp.127-145 (2009) : 127.
츠자키고이치, Yamamoto Tomoko. A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs. 2009; 26 : 127-145.
츠자키고이치 and Yamamoto Tomoko. "A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs" 日本硏究 no.26(2009) : 127-145.
츠자키고이치; Yamamoto Tomoko. A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs. 日本硏究, 26, 127-145.
츠자키고이치; Yamamoto Tomoko. A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs. 日本硏究. 2009; 26 127-145.
츠자키고이치, Yamamoto Tomoko. A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs. 2009; 26 : 127-145.
츠자키고이치 and Yamamoto Tomoko. "A Possibility of Classes Using TV Dramas and a Suggestion of Syllabus Designs" 日本硏究 no.26(2009) : 127-145.