[journal]
/ 2000
/ 세 학교의 통합교육 운영 사례
/ 국립특수교육원
[journal]
/ 2004
/ 특수교육 교육과정 국제동향 분석
/ 국립특수교육원
[journal]
/ 2000
/ 고등학교 교육과정 해설 -제7차 교육과정
/ 교육부
[journal]
/ 2003
/ 특수아동을 위한 교육과정과 수업
/ 도서출판 특수교육
[journal]
/ 2001
/ 협력교수가 일반아동과 학습장애아동의 사회과 학업 성취 및 학습태도에 미치는 영향
[journal]
/ 2001
/ 장애학생 통합을 위한 협동학습 중심의 교수-학습 지원 프로그램. 초등사회과를 중심으로
/ 국립특수교육원
[journal]
/ 2000
/ 수행평가의 이론과 적용방안에 과한 연구- 사회과 교육을 중심으로
[journal]
/ 1999
/ 일반학급에 통합된 장애학생의 수업의 질 향상을 위한 교수적 수정의 개념과 실행방안
34(2)
: 29~71
[journal]
/ 2002
/ 장애학생 교육과정적 통합을 위한 일반학교의 학교수준 교육과정계획 모형
37(1)
: 199~235
[journal]
/ 2003
/ 한국 장애학생 통합교육
/ 교육과학사
[journal]
/ 2000
/ 통합교육의 한 방법론으로서의 협력교수 개념과 실행에 관한 논의
7
: 47~66
[journal]
/ 2005
/ 중학생의 수행평가에 대한 인식 및 과제 수행 실태 분석
[journal]
/ 2000
/ 장애영유아 통합교육의 성공적 실행을 위한 특수교사-일반교사 간 협력
31(1)
: 37~52
[journal]
/ 1996
/ 수행평가의 이론과 실제
/ 국립교육과정평가원
[journal]
/ 1997
/ 수행평가의 이론적 기초
: 3~44
[journal]
/ 1999
/ 협동학습의 이론과 실제
/ 학지사
[journal]
/ 2004
/ 통합교육 교수적합화
/ 학지사
[journal]
/ 2001
/ 초등학교 사회과 수행평가 과정에 대한 문화기술적연구
[journal]
/ 2005
/ 통합교육 효율화를 위한 웹기반 교사교육 프로그램 및 콘텐츠 개발을 위한 기초연구
/ 국립특수교육원
[journal]
/ 2001
/ 통합교육 효율화를 위한 초등학교 협력교수 수행과정 연구
[journal]
/ 2004
/ 교육학 개론
/ 양서원
[journal]
/ 2000
/ 중학교 일반학급 사회수업시간의 또래교수가 장애학생의 문제행동 및 사회과 학업성취도에 미치는 영향
[journal]
/ 1998
/ 특수아동교육
/ 학지사
[journal]
/ 2000
/ 단일대상연구
/ 학지사
[journal]
/ 2000
/ 통합교육을 위한 특수교사-일반교사간 협력모형:구조적 측면을 중심으로
7
: 67~87
[journal]
/ 1999
/ 학급내 가치있는 역할부여가 장애아동에 대한 일반아동의 태도에 미치는 영향
[journal]
/ 2000
/ 특수학급 교육과정의 편성과 운영
/ 국립특수교육원
[journal]
/ 1996
/ 수정된 도덕과 교육과정이 장애아동에 대한 일반아동의 태도 변화에 미치는 영향
[journal]
/ 2001
/ 초등학교 특수학급 교사의 일반교육과정 적용 실태 조사연구
[journal]
/ 2002
/ 통합교육 실행의 협력적인 교사역할에 대한 서울시 특수교사와 통합학급 교사의 필요도 인식 및 실행도 비교
[journal]
/ 2001
/ 통합환경에서 장애학생을 위한 평가의 적합화 - 초등학교를 중심으로
36(2)
: 105~126
[journal]
/ 2001
/ 통합교실의 정신지체 학생 평가 적합화 도구로써 교육과정 중심평가의 가능성 탐색
5
: 85~101
[journal]
/ 2001
/ 초등학교 통합교실의 장애학생을 위한 평가적합화에 대한 교사 인식
4(1)
: 143~159
[journal]
/ 2002
/ 통합교실의 발달지체 초등학생을 위한 평가적합화에 대한 일반교사의 지각
18(1)
: 247~268
[journal]
/ 2002
/ 통합학급의 정신지체 초등학생을 위한 교수적합화에 대한 일반 교사의 지각
37(1)
: 441~461
[journal]
/ 2003
/ 일반학급 내 정신지체 학생에 대한 동료의 지원
4(3)
: 69~99
[journal]
/ 2003
/ 통합학급내 정신지체 학생의 교수적 지원에 대한 특수학급 교사의 인식과 실제
38(2)
: 219~250
[journal]
/ 2003
/ 통합교육 장면에서의 교육과정 실행 전략
[journal]
/ 2000
/ 통합교육의 실행을 위한 원적학급 교사의 자원 지원요구 조사
[journal]
/ 2001
/ 통합교육 실시를 위한 일반 교사의 지원 요구
14(2)
: 319~347
[journal]
/ 2004
/ 통합교육을 실시하고 있는 초등학교 교실에서의 협력교수 실제
39(3)
: 269~292
[journal]
/ 1998
/ 중학교 영어 수학 교과에서의 열린 교육을 위한 수행평가 적용 및 효과분석 연구
/ 이화여자대학교 사범대학
[journal]
/ 2004
/ 학령기 장기입원아 교육실태와 평생교육을 통한 학습권 증진방안
[journal]
/ 2004
/ 교육과정과 수행평가
/ 서울시교원연수원
[journal]
/ 2003
/ Using continuous, constructive, classroom evaluations
36(1)
: 52~57
[journal]
/ 2004
/ The alignment of alternate assessment content with academic and functional curricula
37(4)
: 211~223
[journal]
/ 1997
/ Creating and assessing performance-based curriculum projects : a teacher's guide to project-based learning and performance assessmentEdmonds, WA
/ CATS Publications
[journal]
/ 2003
/ What we know and need to know about alternate assessment
70(1)
: 45~61
[journal]
/ 1999
/ The development and psychometric analysis of the scale of teachers' attitudes towards inclusion
/ Princeton
[journal]
/ 2001
/ Using technology to construct alternate portfolios of students with moderate and severe disabilities
33(5)
: 10~17
[journal]
/ 2003
/ Developments in curriculum-based measurement
37(3)
: 184~192
[journal]
/ 2001
/ Teacher decision making in participation of students with disabilities in large-scale assessment
68(1)
: 7~22
[journal]
/ 2000
/ State-level accountability for the performance of students with disabilitie : Five years of change?
34(1)
: 39~47
[journal]
/ 1998
/ The assessment accommodation checklist
4(2)
: 10~14
[journal]
/ 1998
/ Inclusive assessments and accountability systems
4(2)
: 4~9
[journal]
/ 2000
/ Using objective data sources to enhance teacher judgments about test accommodations
67(1)
: 67~81
[journal]
/ 1998
/ Who are we assessing? Determining state-wide participation rates for students with disabilities
64(3)
: 407~418
[journal]
/ 2002
/ You want me to teach him to read?
13(3)
: 180~189
[journal]
/ 2002
/ Providing new access to the general curriculum
35(2)
: 8~17
[journal]
/ 1998
/ Promoting successful inclusion through collaborative problem-solving
4(1)
: 12~19
[journal]
/ 1998
/ Teachers' knowledge of accommodations as a validity issue in high-stakes testing
32(3)
: 175~183
[journal]
/ 2001
/ CBAs that work -Assessing students' math content-reading levels
34(1)
: 24~28
[journal]
/ 2000
/ The effects of accommodations on performance assessments
21(5)
: 261~267
[journal]
/ 1997
/ Classroom teachers' instructional interactions with students who are exceptional, at risk, and typically achieving
18(2)
: 82~93
[journal]
/ 2001
/ Teachers' perceptions of one state's alternate assessment: Implications for practice and preparation
67(3)
: 361~374
[journal]
/ 2002
/ Creating and using meaningful alternate
34(4)
: 40~47
[journal]
/ 2000
/ Alternate assessments: Lessons learned and roads to be taken
67(1)
: 51~66
[journal]
/ 1999
/ The impact of alternate assessments The Journal of Special Education A statewide teacher survey
33(2)
: 93~102
[journal]
/ 2002
/ Inclusion and School Change: Teacher perceptions regarding curricular and instructional adaptations
25(1)
: 41~54
[journal]
/ 2003
/ Communicating academic progress as an integral part of assesment
35(4)
: 16~20
[journal]
/ 1996
/ Cooperative groups:Alternative assessment for students with disabilities?
30(1)
: 1~17
[journal]
/ 2004
/ Peer-mediated intervention studies on academic achievement for students with EBD
25
: 330~341
[journal]
/ 1998
/ Using portfolios to assess student performance
4(2)
: 36~43
[journal]
/ 2003
/ Participation and accommodation in state assessment : the role of individualized education programs
69(2)
: 147~161
[journal]
/ 2002
/ Grading students in inclusive settings
34(3)
: 8~15
[journal]
/ 1998
/ Implementing instructional adaptations for students with disabilities in inclusive classrooms
19(2)
: 106~119
[journal]
/ 2001
/ Making a difference in the classroom with early literacy instruction
33(6)
: 8~14
[journal]
/ 2003
/ Shared accountability-encouraging diversity-responsive teaching in inclusive contexts
35(6)
: 46~54
[journal]
/ 2000
/ Performance assessments and students with learning problems: promising practice or reform rhetoric?
16
: 257~280
[journal]
/ 1996
/ Collaboration - The key to successful instruction in today's inclusive schools
32(1)
: 39~42
[journal]
/ 2001
/ Alternate Assessments for Students with Disabilities
/ Corwin
[journal]
/ 1992
/ Accommodating the instructional needs of diverse learners in the context of general education Kansas State Board of Education
[journal]
/ 2001
/ Getting the Big picture of IEP goals and state standar
33(5)
: 18~26
[journal]
/ 2003
/ What every special educator should know about high-stakes testing
35(4)
: 12~15
[journal]
/ 2001
/ Creating instructional rubrics for inclusive classrooms
34(2)
: 8~13
[journal]
/ 2001
/ Enhancing student achievement on performance assessments in mathematics
24
: 33~46
[journal]
/ 2002
/ Effect of different methods of reporting and reclassification on trends in test scores for students with disabilities
68(2)
: 189~200
[journal]
/ 1999
/ Putting alternate assessments into practice
65(2)
: 175~185
[journal]
/ 1990
/ Perceptions from general education
: 4~8