[book]
강병서
/ 2006
/ 한글 SPSS 12K 사회과학 통계 분석
/ SPSS 아카데미
[thesis]
권도연
/ 2005
/ 통합교육에 대한 중학교 일반교사의 인식 특성과 영향을 미치는 변인
/ 석사
/ 우석대학교 교육대학원
[thesis]
김경옥
/ 2005
/ 초등학교 교사의 특수아동에 대한 인식
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
김광석
/ 2005
/ 특수학급 아동의 통합교육에 대한 일반학급 교사의 태도
/ 석사
/ 전주대학교 교육대학원
[book]
김계수
/ 2007
/ 구조방정식 모형분석
/ 한나래
[thesis]
김대현
/ 2006
/ 교사 변인에 따른 초등학교 교사의 통합교육 수용 태도 조사
/ 석사
/ 강남대학교 교육대학원
[thesis]
김명숙
/ 2002
/ 초등학교 교사가 지각한 통합교육에 대한 인식 분석
/ 석사
/ 영남대학교 교육대학원
[thesis]
김상중
/ 2004
/ 통합교육에 대한 일반계 고등학교 교사의 태도
/ 석사
/ 인제대학교 교육대학원
[thesis]
김연진
/ 2001
/ 일반학급 주도 경도장애아 통합교육에 관한 일반교사와 특수교사의 인식
/ 석사
/ 인천교육대학교 교육대학원
[thesis]
김영옥
/ 2001
/ 중학교 특수학급 학생의 부분 통합교육 효율화에 대한 교사의 인식
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
김재란
/ 2002
/ 특수학급 아동의 일반학급 통합에 대한 교사의 태도 연구
/ 석사
/ 조선대학교 교육대학원
[thesis]
김현민
/ 2005
/ 통합교육에 대한 일반학급 교사와 특수학급 교사의 인식 비교 연구
/ 석사
/ 한국교원대학교 교육대학원
[thesis]
김현숙
/ 1996
/ 특수아동의 통합교육에 대한 교사변인에 따른 일반교사의 태도 연구
/ 석사
/ 이화여자대학교 교육대학원
[thesis]
김희정
/ 2004
/ 초등학교 통합학급에서 정서장애아동과 일반아동의 협동역할 수행이 일반아동 및 교사의 태도에 미치는 영향
/ 석사
/ 공주대학교 교육대학원
[thesis]
문만석
/ 2006
/ 장애아동 통합교육에 대한 일반교사와 예비교사의 인식 비교 연구
/ 석사
/ 아주대학교 교육대학원
[thesis]
박진호
/ 2002
/ 특수학급 아동의 통합교육에 대한 일반교사의 인식 수준에 관한 연구
/ 석사
/ 강남대학교 교육대학원
[thesis]
성정아
/ 2004
/ 특수교육대상학생의 통합교육에 대한 중등교사의 인식
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
신진숙
/ 1998
/ 완전통합교육에 대한 교사의 인식 연구
/ 박사
/ 대구대학교 대학원
[report]
오유정
/ 2006
/ 일반학교 배치 특수교육대상학생 실태조사연구
/ 국립특수교육연구원
[thesis]
유태수
/ 2003
/ 초등학교 교사의 통합교육에 대한 태도와 수행능력간의 상관관계
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
윤혜영
/ 2004
/ 학습장애아동 통합교육에 대한 초등학교 일반교사와 특수교사의 태도 비교
/ 석사
/ 이화여자대학교 교육대학원
[thesis]
이경자
/ 2002
/ 일반학급교사와 특수학급 교사의 통합교육운영에 대한 인식
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
이미자
/ 2005
/ 통합교육에 대한 고등학교 교사와 학생의 개인적 변인에 따른 인식 조사
/ 석사
/ 공주대학교 특수교육대학원
[thesis]
이유숙
/ 2001
/ 통합교육에 대한 관리자와 교사의 인식 수준 연구
/ 석사
/ 대구대학교 교육대학원
[thesis]
이정욱
/ 2004
/ 통합학급 교사의 통합교육에 대한 태도와 수행능력간의 상관관계
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[thesis]
이진기
/ 2001
/ 초등학교 교사가 지각한 특수학급 아동에 대한 통합교육의 영향과 개선 방안
/ 석사
/ 영남대학교 교육대학원
[thesis]
이희정
/ 2003
/ 장애아동 통합교육에 대한 초등학교 일반교사의 태도 연구
/ 석사
/ 단국대학교 특수교육대학원
[thesis]
장보원
/ 2001
/ 특수학급 아동의 통합교육에 대한 초등학교 일반교사의 인식 수준
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[journal]
장성훈
/ 1998
/ 건국의대 제1회 기초의학 종합시험의 결과 분석
/ 한국의학교육
10(1)
: 57~63
[thesis]
전점순
/ 2003
/ 통합교육의 역할과 방법에 대한 원적학급 및 특수학급 교사의 인식 수준 비교
/ 석사
/ 공주교육대학교 교육대학원
[thesis]
차영희
/ 2001
/ 일반학급 교사의 특수아동에 대한 인식 연구
/ 대구대학교 교육대학원
[thesis]
천성혜
/ 2001
/ 통합교육에 대한 일반교사의 인식 연구
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[journal]
최성규
/ 2003
/ 초등학교 교사의 통합교육에 대한 태도와 수행능력간의 상관관계 연구
/ 특수교육재활과학연구
42(2)
: 73~91
[thesis]
황병숙
/ 2001
/ 원적학급교사의 입장에서 본 통합교육의 문제점과 개선에 관한 연구
/ 석사
/ 단국대학교 특수교육대학원
[journal]
황인홍
/ 2000
/ 분별도 지표로서 문항 총점 상관계수의 활용
/ 한국의학교육
12(1)
: 45~51
[book]
Allport, G. W.
/ 1954
/ The nature of prejudice
/ AddisonWesley
[journal]
Antonak R.F.
/ 1995
/ Psychometric Analysis and Revision of the Opinions Relative to Mainstreaming Scale
/ Exceptional Children
62(2)
: 139~149
[book]
Antonak, R.F.
/ 1988
/ The measurement of attitudes toward people with disabilities: Methods, psychometrics and scales
/ Charles C Thomas Publisher
[journal]
Avramidis, E.
/ 2000
/ A survey into mainstream teachers' attitudes towards the inclusion of children with special educational needs in the ordinary school in one local educational authority
/ Educational Psychology
20
: 193~213
[journal]
Bennett, M. R.
/ 1996
/ A study of the attitudes of elementary school principals toward the education of students with disabilities in the regular classroom
/ Dissertation Abstracts International
57(3)
: 1091~
[journal]
Bruno, J. E.
/ 1996
/ Inclusion - exclusion of special needs students in regular classroom settings: A psychosocial approach for understanding teacher accommodation
/ Dissertation Abstracts International
57(06)
: 534~
[journal]
Center, Y.
/ 1987
/ Teachers' attitudes towards the integration of disabled children into regular schools
/ Exceptional Child
34
: 41~56
[other]
Center, D. B.
/ 1993
/ What do regular class teachers think about emotional/behavior disordered students
/ Education Testing Service.(ERIC Document Reproduction Service No. ED357592)
[journal]
Cureton. E. E.
/ 1957
/ The upper and lower twenty- s percent rule
/ Psychometrika
22(293)
[journal]
Forlin, C.
/ 1995
/ Educators' beliefs about inclusive practices in Western Australia
/ British Journal of Special Education
22
: 179~185
[journal]
George, N. L.
/ 1995
/ To leave or to stay? An exploratory study of teachers of students with emotional and behavioral disorders
/ Remedial and Special Education
16
: 227~236
[journal]
Hourcade, J. J.
/ 2001
/ Cooperative teaching : The renewal of teachers
/ The Clearing House
74
: 242~247
[journal]
Jenkins, J. R.
/ 1991
/ Development of a school building model for educating students with handicaps and at-risk students in general education classrooms
/ Journal of Learning Disabilities
24
: 311~320
[journal]
Koutrouba, K
/ 2006
/ Factors correlated with teachers' attitudes towards the inclusion of students with special educational needs in Cyprus
/ European Journal of Special Needs Education
21(4)
: 381~394
[journal]
Landrum, T. J.
/ 1992
/ Characteristics of general education teachers perceived as effective by their peers : Implications for the inclusion of children with learning and behavioral disorders
/ Exceptionality
3
: 147~164
[journal]
Leyser, Y.
/ 1994
/ Teacher attitudes toward mainstreaming : a cross-cultural study in six nations
/ European Journal of Special Needs Education
9
: 1~15
[journal]
Leyser, Y.
/ 1989
/ Mainstreaming the disabled from an international perspective-perspectvies of Israeli and American teachers
/ International Education
18
: 44~54
[journal]
McLeskey, J.
/ 1998
/ Inclusion: Where is it happening?
/ Teaching Exceptional Children
31
: 4~10
[thesis]
Park, Y. S.
/ 2004
/ A Comparative study of attitudes toward inclusive settings between regular and special educations teachers in south korea
/ 박사
/ The Oklahoma State University
[journal]
Scruggs, T. E.
/ 1996
/ Teacher perceptions of mainstreaming inclusion, 1958-1995 : a research synthesis
/ Exceptional Children
63
: 59~74
[journal]
Vaughn, J. S.
/ 1996
/ Teachers' views of inclusion
/ Learning Disabilities Research and Practice
11
: 96~106
[journal]
Villa, R.
/ 1996
/ Teacher and administrator perceptions of heterogeneous education
/ Exceptional Children
63
: 29~45
[journal]
York, J.
/ 1995
/ Issues raised in the name of inclusion : Perspectives of educators, parents, and students
/ Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
20
: 31~44