[thesis]
강원심
/ 2008
/ 무용 동작치료가 정신지체아의 기초체력과 적응행동에 미치는 영향
/ 석사
/ 공주대학교 대학원
[book]
교육인적자원부
/ 2004
/ 체육 5: 초등학교 교사용지도서
/ 대한교과서주식회사
[book]
교육인적자원부
/ 2004
/ 체육 6: 초등학교 교사용지도서
/ 대한교과서주식회사
[thesis]
권미숙
/ 2001
/ 부모의 양육태도와 특수학급 유아의 사회적 행동과의 관계
/ 석사
/ 대구대학교 대학원
[thesis]
권영주
/ 1998
/ 구조화된 집단 놀이치료가 경계선 지능아동의 적응행동에 미치는 효과
/ 석사
/ 대구대학교 대학원
[book]
김경희
/ 1986
/ 아동심리학
/ 박영사
[confproc]
김수희
/ 1997
/ 환경의 구조화가 유치원에 통합된 장애 아동의 또래 및 교사와의 상호작용에 미치는 효과
/ 한국자폐학회 학술대회 자료집
: 125~142
[book]
김의수
/ 2003
/ 장애자녀를 둔 부모와 지도자를 위한 장애아동 체육교실의 이론과 실제
/ 무지개사
[book]
문무경
/ 2005
/ 학습과 발달에 대한 이해
/ 창지사
[thesis]
박경숙
/ 2006
/ 또래접촉 놀이를 통한 특수학생의 적응행동 변화에 관한 사례연구
/ 석사
/ 동아대학교 대학원
[thesis]
손명희
/ 2001
/ 집단놀이치료가 정신지체아의 사회적 상호작용 변화에 미치는 효과
/ 석사
/ 대구대학교 재활과학대학원
[journal]
오광진
/ 2001
/ 대학생의 신체장애인 통합체육에 대한 태도 연구
/ 한국체육학회지
40(1)
: 811~820
[book]
유수옥
/ 2005
/ 유아특수교육론
/ 학지사
[thesis]
윤성수
/ 2001
/ 통합교육을 통한 신체 게임활동이 자폐아의 사회성에 미치는 영향
/ 석사
/ 인천대학교 교육대학원
[thesis]
이만수
/ 2006
/ 생활주제와 통합한 유아 동작교육 프로그램 구성 및 효과
/ 박사
/ 중앙대학교 대학원
[confproc]
이영희
/ 2004
/ 공놀이 활동이 정신지체 학생의 대근육 운동기능 및 비사회적 행동에 미치는 효과
/ 현장특수교육 연구논문
[thesis]
이현호
/ 2006
/ 인라인스케이트 중심의 생활체육활동이 발달장애학생의 친사회적 행동에 미치는 영향
/ 석사
/ 단국대학교 대학원
[thesis]
임용택
/ 2003
/ 접촉치료놀이 활동이 자폐성 장애유아의 사회적 상호작용에 미치는 효과
/ 석사
/ 공주대학교 대학원
[journal]
최승희
/ 1999
/ 특수학급 장애 아동의 또래망에 관한 연구
/ 한국가족사회복지학회
(4)
: 327~359
[journal]
최승희
/ 2001
/ 또래 지지망 프로그램이 장애아동의 관계증진에 미치는 효과성
/ 사회복지연구
18(1)
: 213~243
[thesis]
최은정
/ 2003
/ 집단놀이치료 프로그램이 정신지체 아동의 자아존중감과 또래관계에 향상에 미치는 효과
/ 석사
/ 성균관대학교 대학원
[thesis]
한규령
/ 2005
/ 만 5세 유아의 또래관계 증진을 위한 신체활동프로그램 개발 및 효과검증
/ 박사
/ 서울여자대학교 대학원
[book]
Abery, B. H.
/ 1994
/ Enhancing the social inclusion of persons with developmental disabilities in:Challenges for a service system in transition ensuring quality community experience for persons with developmental disabilities
/ Paul H. Brookes
[journal]
Block, E. M.
/ 1994
/ Inclusion children with disabilities in a regular physical education: The research base
/ Journal of Physical Education, Recreation, and Dance
65(1)
: 40~44
[journal]
Buysee, V.
/ 1993
/ Behavioral and developmental outcomes on young children with disabilities in integrated and segregated settings: A review of comparative studies
/ Journal of Special Education
26
: 434~461
[journal]
Craig-Unkefer, L, A.
/ 2002
/ Improving the social communication skills of at-risk preschool children in a play context
/ Topic in Early Childhood Special Education
22(1)
: 3~13
[journal]
Fisher, M.
/ 2002
/ Development and social competence after two years enrolled in inclusive and self-contained educational programs
/ Research and Practice for Persons with Severe Disabilities
27
: 165~174
[book]
Gallahue
/ 1993
/ Developmental physical education for today’s children(2nd ed.)
/ Brown & Communications, Inc.
[book]
Gallahue, D. L.
/ 1976
/ Motor development and movement experiences for young children(3-7)
/ John Wiley & Sons. Inc.
[journal]
Goodwin, D. L.
/ 2000
/ Inclusive physical education from the perspective of students with physical disabilities
/ Adapted Physical Activity Quarterly
17(2)
: 144~160
[journal]
Gresham, F. M.
/ 1980
/ social skills training with children: Responsiveness to modeling and coaching as a function of peer orientation
/ Journal of Consulting and Clinical Psychology
48
: 718~729
[journal]
Hanson, M. J.
/ 1997
/ Language, culture, and Disability: interacting influences on preschool inclusion
/ Topic In Early Childhood Special Education
17(3)
: 307~336
[journal]
Henderson, H. L.
/ 2001
/ Reporting grades for students with disabilities in general physical education
/ Journal of Physical Education, Recreation and Dance
72(6)
: 50~55
[journal]
Jenkins, J. R.
/ 1986
/ Effects of social integration on the development of preschool children with handicaps
/ Exceptional Children
53
: 7~18
[journal]
Ladd, G. W.
/ 1981
/ Effectiveness of a social learning method for enhancing children’s social interaction and peer acceptance
/ Child Development
52
: 171~178
[book]
Liberman, J.
/ 2002
/ Strategies for inclusion
/ Human Kinetics
[book]
Mayesky, M.
/ 1995
/ Creative activities for young children
/ Delmar
[book]
McCubbin, J. A.
/ 1987
/ The effects of training selected psychomotor skills and the relationship to adaptive behavior
/ International perspective on adapted physical activity
: 119~126
[book]
Mize, J.
/ 1990
/ Toward the development of successful social skills training for preschool children in: Peer rejection in childhood
/ Cambridge University Press
[book]
Patton, M. Q.
/ 1990
/ Qualitative evaluation method
/ Sage
[journal]
Place, K.
/ 2001
/ Social inclusion of students with physical disabilities in general physical education: A behavioral analysis
/ Adapted Physical Activity Quarterly
18(4)
: 389~404
[book]
Seefeldt. C.
/ 1987
/ The early childhood curriculum
/ Teachers college Press
[book]
Sherrill, C.
/ 1998
/ Adapted physical activity, recreation, and sport: Cross-disciplinary and lifespan(5th ed)
/ WCB/McGraw-Hill
[book]
Stainback, W.
/ 1990
/ Facilitating peer supports and friendship in:Support networks for inclusive schooling: Interdependent integrated education
/ Paul H. Brooks
[journal]
Tur-Kaspa, H.
/ 1999
/ Reciprocal friendship, reciprocal rejection and socio-emotional adjustment; the social experiences of children with learning disorders over a one-year period
/ European Journal of Special Needs Eucation
14(1)
: 37~48
[journal]
Udell, T.
/ 1998
/ From philosophy to practice in inclusive early childhood programs
/ Teaching Exceptional Children
30(3)
: 44~49
[book]
Winnick, J. P.
/ 2005
/ Adapted physical education and sport
/ Human Kinetics
[journal]
Wolfberg, D. J.
/ 1993
/ Integrated play group: A model for promoting the social and cognitive dimensions of play in children with autism
/ Journal of Autism and Developmental Disorders
23
: 467~489