[journal]
/ 2003
/ 대학생의 개인적 요인 및 가정의 사회경제적 지위요인과 성취동기간의 관계연구
11(2)
: 377~398
[journal]
/ 2001
/ 사회계층과 자녀양육 및 비행간의 관계분석
12(3)
: 139~173
[journal]
/ 2003
/ 청소년들의 인터넷 중독과 사이버섹스 중독실태 연구
5(1)
: 53~83
[journal]
/ 2003
/ 학생 정보격차에 대한 학교효과 분석
21(4)
: 91~115
[journal]
/ 2003
/ 청소년의 심리적 변인과 인터넷 중독 사이버관련 비행의 관계
5(1)
: 85~97
[journal]
/ 2002
/ 청소년의 인터넷 중독 및 사이버 성중독의 심리사회적 변인과 문제행동 연구
50
: 173~207
[journal]
/ 2002
/ 청소년의 사이버섹스 중독과 사이버음란물 접촉 및 성행동과의 관계
9(3)
: 185~212
[journal]
/ 2001
/ KIAS : 한국형 인터넷 중독 척도와 이를 이용한 국내 실태 조사
26(12C)
: 292~304
[journal]
/ 2003
/ 사이버공간 중독유형과 청소년의 사회심리적 환경
41(1)
: 1~17
[journal]
/ 2002
/ 청소년의 의존성향 및 사회적응력이 인터넷 중독에 미치는 영향
13(1)
: 107~131
[journal]
/ 2003
/ 청소년의 인터넷중독경향에 따른 대인관계활동 및 만족도의 차이
10(3)
: 481~500
[journal]
/ 2003
/ 학업성취에 대한 학교조직의 효과 TIMMS-R의 위계적 선형모형 연구
13(2)
: 165~184
[journal]
/ 2000
/ 청소년 인터넷 사용 :분석 모형의 개발
2
: 133~153
[journal]
/ 2001
/ 사이버공간의 청소년 행동 정책개발을 위한 이론적 탐색
8(2)
: 199~228
[journal]
/ 1998
/ 사회적 관계와 청소년의 심리사회적 발달에 관한 연구
10(2)
: 41~71
[journal]
/ 2002
/ 청소년의 인터넷 사용과 정보불평등
9(4)
: 29~48
[journal]
/ 2003
/ 2003년 상반기 정보화실태조사
/ 서울
[journal]
/ 2000
/ 학교문화유형과 학생청소년의 심리사회적 특성의 관계: 개성, 창의성, 학업성적, 징계경험을 중심으로
11(1)
: 143~181
[journal]
/ 2003
/ 가정에서의 인터넷활용과 생활의 질에 관한 연구
/ 서울:한국인터넷정보센터
[journal]
/ 1999
/ 새 학교문화 방향정립과 창조가능성 탐색연구
: 99~2
[journal]
/ 2002
/ 국가정보화백서 2002
/ 서울: 한국전산원
[journal]
/ 1977
/ Schooling in Capitalist America
/ Basic Books
[journal]
/ 1990
/ Equality and Achievement in Education
/ Westview Press
[journal]
/ 1966
/ Equality of Educational Opportunity
[journal]
/ 1946
/ Social Class and Color Difference in Child-Rearing
: 698~710
[journal]
/ 2001
/ Social Implications of the Internet
27
: 307~336
[journal]
/ 2000
/ Internet Self-Efficacy and the Psychology of the Digital Divide
6(1)
[journal]
/ 2003
/ Basic Econometrics.4th Edition.
[journal]
/ 1970
/ American Journal of Sociology 75
: 645~654
[journal]
/ 2002
/ The Internet in Everyday Life: An Introduction, The Internet in Everyday Life
/ Oxford: Blackwell
: 3~41
[journal]
/ 1996
/ Effects of Parental Involvement on Eighth-Grade Achievement
69(2)
: 126~141
[journal]
/ 2001
/ Days and Nights on the Internet: The Impact of a Diffusing Technology
45(3)
: 383~404
[journal]
/ 2002
/ Social Consequences of Internet Use: Access, Involvement, and Interaction
/ Cambridge. MA: The MIT Press
[journal]
/ 1959
/ American Journal of Sociology
: 337~351
[journal]
/ 1990
/ Positions in the Class Structure and Psychological Functioning in the United States
: 964~1008
[journal]
/ 1998
/ Internet Paradox: A Social Technology That Reduces Social Involvement and Psychological Well-Being?
53(9)
: 1017~1031
[journal]
/ 2002
/ Internet Paradox Revisited
58(1)
: 49~74
[journal]
/ 2001
/ Reformulating the Internet Paradox: Social Cognitive Explanations of Internet Use and Depression
1(2)
[journal]
/ 2004
/ Robustness Issues in Multilevel Regression Analysis
58(2)
: 127~137
[journal]
/ 2000
/ Internet and Society: A Preliminary Report
/ Stanford, CA: Stanford Institute for the Quantitative Study of Society
[journal]
/ 2001
/ Knowledge and Skills for Life First Results from PISA 2000
[journal]
OECD & UNESCO
/ 2003
/ Literacy Skills for the World of Tomorrow Further Results from PISA 2000
[journal]
Rankin, B. H.
/ 2002
/ Social Contexts and Urban Adolescent Outcomes: The Interrelated Effects of Neighborhoods, Families and Peers on African-American Youth
49(1)
: 79~100
[journal]
& Williams
/ 1985
/ Ability Grouping and Contextual Determinants of Educational Expectation in Israel
: 62~73
[journal]
Snijders, T
/ 1999
/ Multilevel Analysis: An Introduction to Basic and Advanced Multilevel Modeling
/ London: Sage
[journal]
Tapscott D
/ 1998
/ Growing up Digital
/ N.Y.:McGraw-Hill
[journal]
Willis
/ 1977
/ Learning to Labour
[journal]
Willms
/ 1986
/ Social Class Segregation and Its Relationship to Pupil's Examination Results in Scotland
: 224~241