[thesis]
강명수
/ 2002
/ 온라인 커뮤니티 특성이 몰입과 성과에 미치는 영향에 관한 연구: 경제적 거래 수행을 중심으로
/ 박사
/ 서울대학교 대학원
[journal]
김상용
/ 1999
/ 전자상거래에서의 구매의도 결정영향요인에 관한 연구
/ 소비자학연구
10(3)
: 45~66
[thesis]
김상회
/ 1998
/ 한국 노년층의 여행상품 구매행동 특성에 관한 연구
/ 박사
/ 세종대학교
[journal]
김성혁
/ 1996
/ 여행자의 여행사 선택속성에 관한 연구
/ 관광학연구
19(2)
: 165~179
[journal]
박한식
/ 2001
/ 온라인 여행상품 구매결정 요인에 근거한 시장세분화에 관한 연구
/ 관광학연구
25(1)
: 101~116
[journal]
성영신
/ 2002
/ 브랜드 커뮤니활동, 왜 하는가?
/ 광고학연구
13(5)
: 159~175
[book]
서이종
/ 2002
/ 인터넷 커뮤니티와 한국사회
/ 한울아카데미
[book]
윤대순
/ 1997
/ 관광경영학원론
/ 백산출판사
[journal]
윤성준
/ 2000
/ 웹쇼핑몰 사이트 신뢰도의 결정요인과 구매의향에 미치는 영향에 관한 시뮬레이션 접근방법
/ 경영학연구
/ 한국경영학회
29(3)
: 353~376
[book]
이군희
/ 2007
/ 사회과학연구방법론
/ 법문사
[book]
이두희
/ 2000
/ 사례로 본 인터넷 마케팅
/ 청아출판사
[thesis]
이은영
/ 2004
/ 온라인 구전 수용과 확산 과정에 대한 이중경로 모형에 관한 연구 : 정보특성요인과 커뮤니티 특성요인을 중심으로
/ 박사
/ 서울대학교 대학원
[thesis]
이정희
/ 2007
/ 온라인 여행커뮤니티 특성에 따른 여행상품 구매의도 연구
/ 박사
/ 경기대학교
[book]
정충영
/ 1998
/ SPSS WIN을 이용한 통계분석
/ 무역출판사
[other]
한국관광공사
/ 1979
/ 여행상품과 유통구조
[report]
한국관광공사
/ 2005
/ Yahoo! 오피니언리더(Opinion leader) 조
/ 한국관광공사
[journal]
한경일
/ 2001
/ 전자상거래의 소비자 구매행위에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구
/ 마케팅과학연구
7
: 321~337
[journal]
Amstrong
/ 1996
/ The Real Value of On-line Communities
/ Harvard Business Review
: 34~141
[book]
Anderson, Benedict
/ 1983
/ Imagined Community
/ Verso
[journal]
Bagozzi, R. P.
/ 2002
/ Intentional Social Actions in Virtual Communities
/ Journal of Interactive Marketing
16(2)
: 2~21
[book]
Bandura, A.
/ 1997
/ Self-efficacy: The Exercise of Control
/ Freeman
[journal]
Blonski, M.
/ 1999
/ Social Learning with Case-Based Decisions
/ Journal of Economic Behavior and Organization
38(1)
: 59~78
[book]
Cohen, A. P.
/ 1987
/ The Symbolic Construction of Community
/ Tavistock
[journal]
Escalas. J. E.
/ 2003
/ You Are What They Eat: The Influence of Reference Groups on Consumers' Connections to Brands
/ Journal of Consumer Psychology
13(3)
: 339~348
[book]
Hawkins, Del I.
/ 1983
/ Consumer Behavior : Implications for Marketing Strategy
/ Business Publication, Inc.
: 206~207
[journal]
Javenpaa, S. L.
/ 1997
/ Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
/ International Journal of Electronic Commerce
1(2)
: 59~88
[journal]
Katarina, S. S.
/ 2002
/ Toward a Communiyt-Oriented Design of Internet Platforms
/ International Journal of Electronic Commerce
6(2)
: 71~95
[journal]
Kiesler, S.
/ 2000
/ Troubles with the Internet: The dynamics of help at home
/ Human Computer Interaction
/
15
: 323~351
[book]
Kotler, Philip
/ 1980
/ Marketing Management, 4th ed.
/ Prentice-Hall, Inc.
[journal]
Kulik, C. T.
/ 1992
/ Personal and Situational Determinants of Referents Choice
/ Academy of Management Review
17(2)
: 212~237
[book]
Laurel, B.
/ 1990
/ The Art of Human-Computer Interface Design
/ Addison-Wesley
[book]
McCarthy, E. Jerome
/ 1981
/ Basic Marketing, 7th ed.
/ Irwin, Inc.
[journal]
McWilliam, G.
/ 2000
/ Building Stronger Brands through Online Communities
/ Sloan management review
41(3)
: 43~54
[journal]
Meidan, A.
/ 1979
/ Travel agency selection criteria
/ Journal of Travel Research
18(1)
: 26~32
[journal]
Miniard, P. W.
/ 1983
/ Modeling Personal and Normative Influenced on Behavior
/ Journal of Consumer Research
10
: 169~180
[journal]
Naumann. S. E.
/ 2000
/ A Case for Procedural Justice Climate: Development and Test of a Multilevel Model
/ Academy of Management Journal
13(5)
: 881~889
[journal]
Postmes, T.
/ 2002
/ Cognitive and strategic processes in small groups: Effects of anonymity of the self and anonymity of the group on social influence
/ British Journal of Social Psychology
41
: 463~480
[book]
Preece, J.
/ 2000
/ Online Communities: Designing Usability, Support Sociability
/ Wiley
[journal]
Ratchford, B. T.
/ 2001
/ A Model of Consumer Choice of the Internet as an Information Source
/ International Journal of Electronic Commerce
5
: 7~22
[book]
Rheigold, Howard
/ 1993
/ The Virtual Community: Hmesteading on the Electronic Frontier
/ Addison-Weseley
[journal]
Rice, R.
/ 1987
/ Usage and Outcomes of Electronic Messaging at an R and D Organization: Situational Constraints, Job Level, and Media Awareness, Office
/ Technology and People
5(2)
: 141~161
[book]
Robertson, Thomas S.
/ 1984
/ Consumer Behavior
/ Scott, Foresman and Company
[book]
Wasserman, S.
/ 1994
/ Social Network Analysis
/ Cambridge University Press
[book]
Wellman, B.
/ 1999
/ Net Surfers Don’t Ride Alone: Virtual Communities as Communities. Communities in Cyberspace
/ Routledge
[journal]
Williams, Ruth L.
/ 2000
/ Four smart ways to run online communities
/ Sloan Management Review
41(4)
: 81~91
[journal]
Youcheng Wang
/ 2002
/ Defining the virtual tourist community: implications for tourism marketing
/ Tourism Management
23
: 407~417