[thesis]
김진아
/ 2008
/ 사회복지사의 정서역량과 직무환경이 직무만족에 미치는 영향
/ 석사
/ 성균관대학교 대학원
[thesis]
노명희
/ 1995
/ 아동의 어머니에 대한 애착과 사회적 능력
/ 박사
/ 전남대학교 대학원
[thesis]
박경희
/ 2005
/ 부와 모에 대한 아동의 애착안정성과 사회적 유능성의 관계
/ 석사
/ 숙명여자대학교
[thesis]
박금옥
/ 1998
/ 청소년들의 자기조정학습방략 정도와 학업성취 및 사회적 능력 연구
/ 박사
/ 동아대학교
[thesis]
박수향
/ 2006
/ 부모역할이 유아의 사회적 유능성에 미치는 영향
/ 석사
/ 숙명여자대학교
[thesis]
박수희
/ 2004
/ 정서역량,직무만족과 고객지향성의 상관관계 연구:서비스접점 직원을 중심으로
/ 석사
/ 영남대학교 대학원
[journal]
박재호
/ 2001
/ 비교문화심리학에서 접근하는 글로벌리제이션에 관한 연구:조직문화에 따른 핵심역량을 중심으로
/ 영남지역발전연구
27
: 33~49
[other]
박한샘
/ 2004
/ 사회적 유능성이 대학생적응에 마치는 영향에 관한 연구
/ 상명대학교 학교학생생활연구소
[thesis]
예여영
/ 2005
/ 정의적 스타일,정서역량 그리고 직무만족의 관계에 대한 연구
/ 석사
/ 영남대학교 대학원
[thesis]
이경희
/ 1993
/ 부모의 언어 통제 유형과 아동의 사회적 능력과의 관계
/ 박사
/ 고려대학교 대학원
[thesis]
이영석
/ 2002
/ 구성원의 서비스지향성이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 경희대학교
[journal]
정순화
/ 1997
/ 아동의 성역할 태도와 사회적 능력간의 관계
/ 대한가정학회지
35(1)
: 47~57
[thesis]
정호선
/ 2007
/ 종사원의 고객 지향성이 충성 고객의 불편 의도와 구전 의도에 미치는 영향:충성도 유형의 조절 효과 분석
/ 박사
/ 경기대학교 대학원
[thesis]
조성암
/ 2001
/ 서비스 종업원의 직무만족이 종업원의 고객지향성에 미치는 영향에 관한 연구
/ 석사
/ 한양대학교 대학원
[journal]
최광선
/ 1995
/ 대인적 유능성에 관한 연구:비언어적 기술 척도 및 사회적 기술 척도의 작성
/ 사회과학
7
: 143~153
[thesis]
최송미
/ 2003
/ 한국 대학생의 사회적 유능성의 구성요인 연구
/ 박사
/ 연세대학교
[journal]
Anderson, S
/ 1974
/ Social competence in young children
/ Developmental Psychology
10
: 282~293
[book]
Baumrind,D
/ 1973
/ The development of instrumental competence through socialization, In Minnesota symposia on child psychology
/ University of minnesota press
: 3~46
[book]
Blake, R. R.
/ 1970
/ The Grid for Sales Excellence
/ McGraw-Hill Book Co
[journal]
Bush, O.
/ 1976
/ An experimental analysis of a salesman's expert and reterent bases of social power in buver-seller dyad
/ Journal of Marketing Research
13
: 3~11
[journal]
Cegala, D. J.
/ 1982
/ An elaboration of the meaning of interaction involvement: Toward the development of a theoretical concept
/ Communication Monographs
49
: 229~248
[journal]
Donovan, D. T
/ 2004
/ International Benefits of Service-Worker, Customer Orientation: Job Satisfaction, Commitment, and Organizational Citizenship Behaviors
/ Journal of Marketing
68
: 128~146
[journal]
Dunlap, B. J
/ 1988
/ Perceptions of Real-Estate Brokers and Buyers: A slaes-Orientation, Customer- Orientation Approach
/ Journal of Business Research
17
: 175~187
[book]
Gardner, H
/ 1999
/ 다중지능의 이론과 실제
/ 양서원
[journal]
Gwiner, Robert
/ 1968
/ Theory in the Formulation of Sales Theory
/ MSU Business Topic
16
: 37~44
[journal]
Hoffman K. D
/ 1992
/ Service provider job satisfaction and customer-oriented performance
/ The journal of Service Marketing
6(2)
: 68~78
[journal]
Jurgenson, C. E
/ 1978
/ Selected Factors which influence Job presences
/ Journal of Applied Psychology
3(6)
[book]
Locke, E. D
/ 1976
/ The nature and causes of job satisfaction, In Handbook of Industrial and Organizational Psychology
/ Rand Mcnally
[journal]
Mathur, S. R
/ 1996
/ Is social skills training effective for students with emotional or behavioral disorders? research issues and needs
/ Behavioral Disorders
22
: 21~28
[journal]
Narver, J. C
/ 1990
/ The Effect of a Market Orientation on Business Profitability
/ Journal of Marketing
54
: 20~35
[journal]
Porter, L. M
/ 1973
/ Organizational Work and Personal Factors in Employee Turnover and Absenteeism
/ Psychological Bulletin
80
: 151~176
[journal]
Reiser, C
/ 1962
/ The Salesman Isn’t Dead-He’s Different
/ Fortune
667
: 124~127
[journal]
Riggio, R. E
/ 1986
/ Assessment of basic social skills
/ Journal of personality and Social Psychology
5
: 649~660
[journal]
Saxe, R
/ 1982
/ A Measure of the Customer Orientation of Salespeople
/ Journal of Marketing Research
19
: 343~351
[book]
Schelin, G.
/ 1977
/ Relationship Enhancement
/ Jossey-Bass
[thesis]
Schneider, R. J
/ 1992
/ An individual-differences approach to understanding and predicting social competence
/ 박사
/ University of Minnesota, Minneapolis
[journal]
Siguaw, A
/ 1994
/ The Influence of the Market Orientation of the Firm on Sales Force Behavior and Attitudes
/ Journal of Marketing Research
31,
: 106~116
[book]
Spitzberg. B. H
/ 1988
/ Handbook of interpersonal competence research
/ Springer Verlag
[journal]
Sundaram, D. S.
/ 2000
/ The Role of Nonverbal Communication in Service Encounters
/ Journal of Service Marketing
14(5)
: 378~391
[book]
Swan, J. E
/ 1985
/ How Industrial Salespeople Gain Customer Trust
/ Industrial Marketing Management
[journal]
White R. C
/ 1959
/ Motivation reconsidered
/ The concept of competence psychological review
66
: 297~330
[journal]
Zigler, E. F
/ 1978
/ I. Q., Social Competence, and Evaluation of Early Childhood Intervent Programs
/ American Psychologist
33
: 789~798