[journal]
이상언
/ 2002
/ 외국인 관광객의 한국산 보석구매 성향에 관한 연구
/ 문화관광연구
4(1)
: 205~231
[thesis]
어윤소
/ 1991
/ 충동구매의 유발 요인에 관한 연구:소비자 내적 요인을 중심으로
/ 박사
/ 명지대학교 대학원
[journal]
신정희
/ 1994
/ 의복구매 유형에 관련된 상황 변수 연구:계획구매,비 계획구매,충동구매를 중심으로
/ 한국의류학회지
18(4)
: 56~548
[thesis]
성영준
/ 1998
/ 제품의 소비가치가 충동구매에 미치는 영향에 관한 연구
/ 석사
/ 서울대학교 대학원
[journal]
장인정․엄서호
/ 2000
/ 관광기념품 소비가치가 충동구매행동에 미치는 영향: 주제공원 방문객을 중심으로
/ 관광학 연구
24(2)
: 31~45
[thesis]
정준호
/ 1997
/ 충동구매의 심리적 과정
/ 석사
/ 고려대학교 대학원
[other]
문화관광부
/ 2000
/ 한국 관광위성계정 개발
[other]
문화체육관광부
/ 2004
/ 제2차 관광 진흥 5개년 계획서(2004-2008)
[other]
문화체육관광부
/ 2010
/ 제3차 관광 진흥 5개년 계획서(2009-2013)
[report]
문화체육관광부
/ 2010
/ 2009년 기준 관광동향에 관한 연차보고서
[other]
/ 2010
/ 이명박 대통령 주재 제 8차 국가고용전략회의(2010.07.15)
[other]
/ 2010
/ 월스트리트저널(2010.11.10)
[other]
존 네이스비트
/ 2003
/ 차세대 성장산업 국제회의
[other]
한국관광공사
/ 1998
/ 쇼핑관광활성화 전략
[other]
한국관광공사
/ 2006
/ 중화권시장의 한․일 상품 분석과 방한상품 경쟁력 강화 방안
[other]
한국관광공사
/ 2008
/ 중국인 단체관광객 방한여행실태조사
[other]
한국관광공사
/ 2010
/ 2009년 외래관광객 실태조사
[other]
한국관광공사
/ 2010
/ 중국 관광소비자 마케팅조사
[other]
한국관광공사
/ 2010
/ 2009년 기준 관광통계
[other]
/ 2010
/ 自由時報(2010.9.8)
[other]
/ 2010
/ 工商時報(2010.9.24)
[book]
Babbie,E
/ 1998
/ The Practice of Social Research(8th Edition)
/ Wadsworth Publishing Company
[journal]
Barbin, B, J
/ 1994
/ Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
/ Journal of consumer research
20
: 644~656
[journal]
Bloch, P. E
/ 1986
/ Consumer Search: An Extended Framework
/ Journal of Consumer Research
13
: 119~126
[book]
Blumer, H
/ 1969
/ Symbolic interactionism: perspective and method
/ Prentice Hall
[book]
Creswell, J. W
/ 1998
/ Qualitative inquiry and research design choosing among five approaches
/ Sage Publications
[journal]
D'Antoni, J. S
/ 1973
/ Impulse Buying Revisited: A Behavioral Typology
/ Journal of Retailing
49
: 63~76
[journal]
Dittmar, H
/ 2000
/ Self image-is it in the bag? A qualitative comparison between ordinary and excessive
/ Journal of Economic Psychology
21(2)
: 109~142
[book]
Engel, J. F
/ 1990
/ Consumer Behavior, 6th
/ The Dryden Press
[journal]
Heung, Vincent C. S.
/ 2000
/ Assessing tourist' satisfaction with shopping in the Hong Kong special administrative region of China
/ Journal of Travel Research
38(4)
: 396~404
[book]
Hirschman, E. C
/ 1981
/ Symbolic consumer choice
/ Association for Consumer Research
[journal]
Inman, J. J
/ 2002
/ Regret in repeat versus switch decisions: The attenuation rloe of decision justifiability
/ Journal of Consumer Research
29
: 116~128
[journal]
Kollat, David T
/ 1967
/ Customer impulse purchasing behavior. (pre-1986). Feb
/ Journal of Marketing Research
4(2)
: 21~31
[report]
Lange, Fredrik
/ 1997
/ Planned and Unplanned Purchases- Consumer's Grocery Shopping and Planning
/ EFI
[journal]
Littrell, M. A
/ 2004
/ Senior travellers: Tourism activities and shopping behaviors
/ Journal of Vacational Marketing
10(4)
: 348~362
[journal]
Michael, A. J
/ 2003
/ The Product-specific Nature of Impulse Buying Tendency
/ Journal of Business Research
56
: 505~511
[book]
Naisbitt, Joh
/ 2010
/ 메가트랜드 차이나.[China's Megatrends : the eight pillars of a new society]
/ 비즈니스북스
[journal]
Rook D. W
/ 1985
/ Consuming Impulses
/ Advances in Consumer Research
: 23~27
[book]
Settle, R. B
/ 1989
/ they buy. 소비의 심리학
/ 세종서적
[journal]
Snepenger, J. D
/ 2003
/ Tourists and residents use of shopping space
/ Annals of Tourism Research
30(3)
: 567~580
[journal]
Solinick, j, v
/ 1980
/ An Experimental Analysis of Impulsivity and Impulse Control in Humans
/ Learning and Motivation
11(3)
: 61~77
[journal]
Spangenberg, Eric R
/ 1997
/ Measuring the Hedonic and Utilitarian Dimensions of Attitude: A Generally Applicable Scale
/ Advances in Consumer Research
24
: 235~241
[journal]
Stern,H
/ 1962
/ The Significance of Impulse Buying Today
/ Journal of Marketing
26(4)
: 59~62
[journal]
Thomas, M
/ 2007
/ When internal reference prices and price expectations diverge: The role of confidence
/ Journal of Marketing Research
44(3)
: 401~409
[journal]
Tosun, C.
/ 2007
/ Tourist shopping experiences and satisfaction
/ International Journal of Tourism Research
9(2)
: 87~102
[journal]
Verhallen, T. M
/ 1994
/ Scarcity and preference: An experiment on unavailability and product experiment
/ Journal of Economic Psychology
15
: 315~331
[journal]
Vigneron, Franck
/ 1999
/ A review and a conceptual framework of prestige-seeking consumer behavior
/ Academy of Marketing Science Review
: 1~19
[other]
Welles,G
/ 1986
/ We're in the Habit of Impulsive Buying
/ USA Today
[journal]
Wong, J
/ 2003
/ Difference in shopping satisfaction levels: A study of tourists in Hong Kong
/ Tourism Management
24(4)
: 401~410
[journal]
Yeung, S
/ 2004
/ Preferred shopping destination: Hong Kong versus Singapore
/ International Journal of Tourism Research
6(2)
: 85~96