[thesis]
김명순
/ 1998
/ 텍스트 구조와 사전 지식이 내용 이해와 중요도 평정에 미치는 영향
/ 석사
/ 한국교원대학교
[journal]
김명희
/ 1998
/ 다중지능이론: 그 기본 전제와 시사점
/ 교육과정연구
16(1)
: 299~330
[thesis]
김성봉
/ 2004
/ 다중지능이론을 활용한 환경 교수-학습 프로그램 개발 및 효과 분석
/ 박사
/ 한양대학교
[journal]
김양현
/ 1999
/ 다중지능 이론과 교육적 시사
/ 한국초등교육
11(1)
: 263~280
[thesis]
김현진
/ 1999
/ 다중지능 측정도구의 타당화연구
/ 석사
/ 서울대학교
[book]
박수자
/ 1994
/ 독해와 읽기 지도
/ 국학자료원
[journal]
부경순
/ 2000
/ 다중지능 활동을 이용한 초등영어교육
/ 초등영어교육
6(2)
: 97~121
[journal]
신명희
/ 2000
/ 다중지능이론에 기초한 교수-학습방법 연구
/ 교육학연구
38(4)
: 1~23
[journal]
심우엽
/ 1997
/ 다중지능이론과 학교교육의 개선에 관한 연구
/ 교육학연구
35(3)
: 83~96
[book]
이경화
/ 2001
/ 읽기교육의 원리와 방법
/ 도서출판 박이정
[journal]
이은림
/ 1995
/ 자기교시 및 자기조절 방략훈련이 독해장애아의 독해력과 자기효능감에 미치는 효과
/ 특수교육학회지
16(3)
: 83~101
[book]
이태영
/ 1983
/ 정신박약아 심리
/ 형설출판사
[thesis]
정미희
/ 2002
/ 사전 지식 활성화 프로그램이 글의 중요도 평정에 미치는 영향 연구
/ 석사
/ 대구교육대학원 교육대학원
[thesis]
정주영
/ 2003
/ 초등학교 통합학급의 정신지체아 교수적합화 과정 연구
/ 박사
/ 단국대학교
[journal]
정주영
/ 2001
/ 다중지능 이론의 정신지체 교육에 대한 함의
/ 특수교육학연구
35(4)
: 171~198
[thesis]
차경희
/ 2005
/ 한국초등학교에서의 다중지능이론의 적용에 관한 질적 사례연구
/ 박사
/ 한양대학교
[journal]
최병연
/ 1999
/ 교사 주도적 전략 교수법 및 상호작용적 전략 교수법이 학습장애 학생의 독해력, 초인지, 자기 효능감에 미치는 효과
/ 교육문제연구
12
: 51~73
[report]
한국교육개발원
/ 2005
/ 초등학교 기초․기본 학습 부진학생 판별도구 개발 연구
/ 한국교육개발원
[thesis]
한미나
/ 2000
/ 복합지능이론에 기초한 강점지능 교수전략이 학습자의 강점지능과 학업성취향상에 미치는 효과
/ 석사
/ 부산대학교
[thesis]
황순영
/ 1998
/ 복합지능에 입각한 협동학습이 아동의 학업성취 및 학습태도에 미치는 효과
/ 석사
/ 부산대학교
[book]
Anderson, R. C.
/ 1984
/ A schema-theoretic view of basic processes in reading comprehension, In Handbook of Research on Reading
/ Longman
: 255~291
[book]
Armstrong, T.
/ 1997
/ 복합 지능과 교육
/ 중앙적성출판사
[book]
Armstrong, T.
/ 2000
/ Multiple intelligences in the classroom
/ Association for Supervision and Curriculum and Development
[book]
Armstrong, T.
/ 2003
/ The multiple intelligences of reading and writing: Making the words come alive
/ Association for Supervision and Curriculum Development
[other]
Blake, R.
/ 1999
/ Improving student motivation through the USA of cooperative learning and multiple intelligences
/ Master's Action Research Project, Saint Xavier, Chicago, Illinois. ED 442 539
[book]
Brirne-Smith, M.
/ 2002
/ 정신지체
/ 시그마프레스
[journal]
Browder, D. M.
/ 2006
/ Research on reading instruction for individuals with significant cognitive disabilities
/ Exceptional Children
72
: 392~408
[other]
Burhorn, G. E.
/ 1999
/ Improving student motivation through the use of multiple intelligences
/ Master's Action Research Project, Saint Xavier, Chicago, Illinois. ED 433 098
[journal]
Butkowsky, I. S.
/ 1980
/ Cognitive motivational characteristics of children varying in reading ability : Evidence for learned helplessness in poor readers
/ Journal of Educational Psychology
72
: 422~
[book]
Campbell, B.
/ 1994
/ The multiple intelligences handbook: Lesson plans and more
/ New Horizons for Learning
[book]
Campbell, L.
/ 2006
/ 다중지능과 교수학습
/ 시그마프레스
[journal]
Carver, R. P.
/ 1992
/ What do standardized tests of reading comprehension measure in terms of efficiency, accuracy, and rate?
/ Reading Research Quarterly
27
: 346~359
[confproc]
Chen, J-Q.
/ 1993
/ Building on children's strengths: Examination of a project spectrum intervention program for students at risk for school failure
/ Paper presented at the Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development
[book]
Chen, J-Q.
/ 2004
/ 다중지능이론에 의한 아동의 다양한 능력 개발 프로젝트
/ 창지사
[journal]
Checkley, K.
/ 1997
/ The first seven. . . and the eighth; A conversation with Howard Gardner
/ Educational Leadership
55
: 8~13
[journal]
Conners, F. A.
/ 1992
/ Reading instruction for students with moderate mental retardation : Review and analysis of research
/ American Journal on Mental Retardation
96(6)
: 577~597
[book]
Gardner, H.
/ 1993
/ 마음의 틀
/ 문음사
[book]
Gardner, H.
/ 1991
/ The unschooled mind: How children think and how schools should teach
/ Basic Books
[book]
Gardner, H.
/ 1998
/ 다중지능의 이론과 실제
/ 양서원
[journal]
Gardner, H.
/ 1995
/ Multiple intelligences as a catalyst
/ English Journal
84(8)
: 16~18
[book]
Gardner, H.
/ 2001
/ 다중지능: 인간 지능의 새로운 이해
/ 김영사
[other]
George, M.
/ 2002
/ Improving student interest in social studies through the use of multiple intelligences
/ Master of Arts Action Research Project, Saint Xavier, Illinois. ED 460 926
[other]
Hanley, C.
/ 2002
/ Improving student interest and achievement in social studies using a multiple intelligence approach
/ Master of Arts Action Research Project, Saint Xavier, United States (Midwest). ED 465 696
[journal]
Hearne, D.
/ 1995
/ Multiple intelligences and underachievement: Lessons from individuals with learning disabilities
/ Journal of Learning Disabilities
28
: 439~448
[journal]
Hoerr, T. R.
/ 2003
/ It’s no fad: Fifteen years of implementing multiple. intelligences
/ Educational Horizons
81
: 92~94
[book]
Kagan, S.
/ 1998
/ Multiple intelligences: The complete MI book
/ Kagan Cooperative Learning
[journal]
Katims, D. S.
/ 1996
/ The emergence of literacy in elementary students with mild mental retardation
/ Focus on Autism and Other Disabilities
11(3)
: 147~158
[book]
Kirk, S. A.
/ 1961
/ Educating the retarded child
/ Howghton Miffin
[journal]
Kliewer, C.
/ 1998
/ Citizenship in the literate community: An ethnography of children with Down syndrome and the written word
/ Exceptional Children
64
: 167~180
[book]
Kornhaber, M.
/ 2003
/ Multiple intelligences: Best ideas form research and practice
/ Allyn & Bacon
[book]
Lazear, D. G.
/ 1992
/ Teaching for multiple intelligences
/ Phi Delta Kappa Educational Foundation
[book]
Lockavitch, J. F.
/ 2002
/ Reading attitude survey
/ JFL Enterpriese, Inc
[journal]
McKenna, M. C.
/ 1990
/ Measuring attitudes toward reading: A new tool for teachers
/ The Reading Teacher
46
: 626~639
[book]
McNeil, J. D.
/ 1984
/ Reading comprehension: New directions for classroom practice
/ Scott
[confproc]
Niles, J. A.
/ 1985
/ Issues in literacy: A research perspective
/ Thirty-fourth Yearbook of the National Reading Conference
[book]
Shearer. C. B.
/ 1996
/ The MIDAS handbook of multiple intelligences in the classroom
/ Greyden Press
[journal]
Silver, H
/ 1997
/ Integrating learning styles and multiple intelligence
/ Educational leadership
55(1)
: 22~27
[journal]
Sperling, R. A.
/ 2002
/ Reading attitude and literacy skills in prekindergarten and kindergarten children
/ Early Childhood Education Journal
29(4)
: 233~236
[journal]
Stanford, P.
/ 2003
/ Multiple intelligence for every classroom
/ Intervention in School and Clinic
39(2)
: 80~85
[book]
Stanovich, K. E.
/ 1985
/ Cognitive determinants of reading in mentally retarded individuals, In International review of research in mental retardation Vol. 13
/ Academic Press
: 181~214
[book]
Taylor, R. L.
/ 2004
/ Mental retardation: Historical perspectives, current practices, and future directions
/ Pearson Education
[other]
Teidel, T.
/ 2003
/ Improving students academic reading achievement through the use of multiple intelligence teaching strategies
/ ED 479 204
[book]
Walters, J. M.
/ 1985
/ The development and education on intelligences, In Essays on the intellect
/ SACD
: 1~21