[thesis]
김영신
/ 2005
/ 농문화를 소재로 한 동화가 농학생의 농정체성에 미치는 영향
/ 석사
/ 대구대학교 대학원
[thesis]
김주희
/ 2005
/ 사회복지사의 농문화 인식 정도에 관한 연구
/ 석사
/ 강남대학교 대학원
[book]
Morgan, D.
/ 2007
/ 질적 연구로서 포커스 그룹
/ 군자출판사
[thesis]
박정란
/ 2004
/ 수화사용수준이 농청소년 정신건강에 미치는 영향에 관한 연구
/ 석사
/ 나사렛대학교 재활복지대학원
[journal]
변승일
/ 2006
/ 한국농아인협회장인터뷰
/ 함께 걸음
(3월)
: 32~35
[book]
신경림
/ 2004
/ 질적 연구 방법론
/ 이화여자대학교 출판부
[thesis]
이상룡
/ 1997
/ 청각장애인의 취업적응향상을 위한 사회복지적 개입방안
/ 석사
/ 구효성카톨릭대학교 대학원
[thesis]
이정란
/ 2006
/ 농아인이 경험하는 생활 제약에 관한 연구
/ 석사
/ 연세대학교 대학원
[thesis]
이준우
/ 2003
/ 한국 농청소년의 농정체성과 심리사회적 기능과의 관계 연구
/ 박사
/ 숭실대학교 대학원
[book]
이준우
/ 2004
/ 농인과 수화
/ 인간과 복지 출판부
[thesis]
이항묵
/ 2000
/ 청각장애인 직업적응력에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
/ 석사
/ 한양대학교 대학원
[thesis]
인원교
/ 2005
/ 청각장애인의 사회적 지원망이 이직의도에 미치는 영향. 전북지역 농아인을 중심으로
/ 석사
/ 서남대학교 대학원
[thesis]
조용순
/ 2009
/ 농인의 농문화에 대한 태도와 스트레스, 삶의 만족도와의 관계
/ 석사
/ 창원대학교 대학원
[book]
Crewell. J.
/ 2005
/ 질적연구방법론 다섯 가지 전통
/ 학지사 출판부
[thesis]
지상섭
/ 2007
/ 농문화와 다문화 교육에 대한 초등학교 교사의 인식 연구
/ 석사
/ 대구대학교 대학원
[book]
최상배
/ 2003
/ 한국 수어의 이론
/ 서현사
[journal]
Bat-Chava, Y.
/ 2000
/ Diversity of deaf identities
/ American Annals of the Deaf
145(5)
: 420~428
[book]
Castele, S.
/ 2003
/ The age of migration. in: International population movements in the modern world
/ Guilford Press
[thesis]
Fischer, L. C.
/ 2000
/ Cultural identity development and self concept of adults who are deaf: a comparative analysis
/ Arizona State University
[book]
Harris, J.
/ 1997
/ Deafness and the Hearing
/ venture press
[book]
Higgins, P. C.
/ 1980
/ Outsiders in a Hearing world. in: A Sociology of Deafness
/ Sage
[book]
Holcomb, R.
/ 1994
/ Deaf culture our way
/ Dawn Sign Press
[journal]
Kaplan, H.
/ 1996
/ The nature of deaf culture: implications for speech and hearing professionals
/ Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology
29
: 71~84
[journal]
Ladd, P.
/ 2003
/ Understanding Deaf culture: in search of deaf hood
/ Disability & Society
18(7)
: 971~979
[journal]
Lane, H.
/ 1990
/ Cultural and infirmity models of Deaf Americans
/ Journal of the American Rehabilitation Association
28
: 11~26
[journal]
Lane, H.
/ 1995
/ Constructions of deafness
/ Disability & Society
10
: 171~190
[book]
Lincoln, Y. S.
/ 1985
/ Naturalistic inquiry
/ Sage
[book]
Lucas, C.
/ 1992
/ Language contact in the deaf community
/ Academic press
[book]
Meadow, K. P.
/ 1980
/ Deafness and child development
/ University of California press
[journal]
Mejstad, L.
/ 2008
/ Mental health and self-image among deaf and hard of hearing children
/ American annals of the Deaf
5
[book]
Moores, D. F.
/ 1987
/ Educating the deaf. in: Psychology, principles, and practices
/ Houghton Mifflin
[book]
Padden, C.
/ 1988
/ Deaf in America. in: Voices from a Culture
/ Harvard University Press
[journal]
Pintner, R.
/ 1917
/ comparison of deaf and hearing children in visual memory span for digits
/ Journal of Experimental Psychology
2(2)
: 76~88
[book]
Pintner, R.
/ 1941
/ The psychology of the physically handicapped
/ Crofts & Company
[journal]
Reagan, T.
/ 1985
/ The Deaf as a linguistic minority: Educational considerations
/ Harvard Educational Review
55
: 265~277
[journal]
Ridgeway, S, M.
/ 1993
/ Abuse and Deaf Children: Some Factors to Consider
/ Child Abuse Review
2
: 166~173
[journal]
Rosen, R. S.
/ 2003
/ Jargons for deafness as institutional constructions of the deaf body
/ Disability & Society
18
: 921~934
[journal]
Ross, M.
/ 2004
/ Chasing the mythical ten percent: Parental hearing status of deaf and hard of hearing students in the United States
/ Sign Language Studies
4(2)
: 138~163
[book]
Rothman, J
/ 1987
/ Community theory and research. in: Encyclopedia of social work
/ National Association of social workers
: 1308~1316
[book]
Scheetz, N. A.
/ 1993
/ Orientation to deafness
/ Allyn & Bacon
[thesis]
Simon, J. H.
/ 1994
/ An ethnographic study of sign language interpreter education (American sign language, deaf culture)
/ 박사
/ The University
[book]
Vernon, M.
/ 1990
/ The psychology of deafness. in: Understanding deaf and guard of hearing people
/ Longman
[book]
Wolcott, H. F
/ 1994
/ Transforming qualitative data. in: Description, analysis, and interpretation
/ Sage