[thesis]
김미경
/ 2003
/ 호텔 브랜드 자산의 구성요소가 재구매의지와 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구
/ 석사
/ 경희대학교
[journal]
박태수
/ 2003
/ 컨조인트 분석을 통한 항공사의 브랜드 자산 및 선택속성에 관한 연구
/ 관광정보연구
13
: 101~121
[journal]
류경민
/ 2002
/ 국내 외식기업의 브랜드 강화전략
/ 한국조리학회지
8(2)
: 133~140
[journal]
손대현
/ 2001
/ 라이프스타일 특성에 따른 스키리조트 선택행동
/ 관광학연구
16(2)
: 205~224
[book]
엄서호
/ 1998
/ 레저산업론
/ 학문사
[thesis]
윤승재
/ 2003
/ 마케팅 활동,고객자산,그리고 브랜드 자산 간의 관계와 전략
/ 박사
/ 연세대학교
[thesis]
이재곤
/ 1998
/ 리조트 관광자의 선택행동에 관한 연구
/ 박사
/ 경기대학교
[journal]
이종호
/ 2001
/ 스키소비자 유형별 리조트 선택속성과 재구매 의도
/ 한국체육학회지
40(3)
: 421~431
[book]
이창엽
/ 2001
/ 브랜드 가치와 레버리지
/ LG주간경제
[journal]
이태희
/ 2001
/ 한국 관광목적지 브랜드 창출을 위한 브랜드 지수 평가에 관한 연구
/ 관광학연구
25(3)
: 171~192
[book]
이항구
/ 1999
/ 관광법규학원론
/ 백산출판사
[book]
정충영
/ 2002
/ SPSSWIN을 이용한 통계분석
/ 무역경영사
[journal]
허웅
/ 2002
/ 브랜드 개성의 형성과 포지셔닝 전략의 활용에 관한 연구: 커뮤니케이션 요인을 중심으로
/ 한국광고홍보학회
3(2)
: 1~
[book]
Aaker,D.
/ 1991
/ Management Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name
/ The Free Press
[book]
Aaker,D.
/ 1996
/ Building Strong Brands
/ The Free Press
[other]
Axelrod,J.
/ 1992
/ The Use of Experimental Design in Monitoring Brand Equity. Paper given at ESOMAR seminar ‘The Challenge of Branding Today and in the Future of Brussels’. Oct
[book]
Axelrod, J.
/ 1993
/ The Definition and Measurement of Brand Study. ARF Brand Equity Research Day
/ New York
[book]
Biel,A.L.
/ 1992
/ How Brand Image Drive Brand Equity. ARF Workshop in : Advertising Research Foundation
/ New York
[book]
ovee, C. L.
/ 1982
/ Contemporary Advertising
/ Irwin Homewood Bower
[journal]
E. R. Cadotte
/ 1988
/ Key Factor in Guest Satisfaction
/ The Cornell H.R.A. Quarterly
28
: 45~48
[journal]
Gartner,W.C.
/ 1989
/ Tourism Image: Attribute Measurement of State Tourism Product using Multi-dimensional Scaling Techniques
/ Journal of Travel Research
28
: 16~20
[journal]
Haahi,A.
/ 1986
/ Finland’s Competitive Position As a Destination
/ Annals of Tourism Research
13
: 11~32
[book]
James. F. Engel
/ 1986
/ Consumer Behavior
/ Illinois: The Dryden Press
[book]
Keller,Kevin Lane
/ 2002
/ Strategic Brand management: Building, Measuring, and Management Brand Equity. 2nd ed
/ Prentice-Hall. Inc
[other]
Marketing Science Institute
/ 1989
/ Review, Marketing Institute Fall
[other]
Moran,W.T.
/ 1994
/ Moran, W. T.(1994). Brand Equity: the Durability of Brand Value. ARF Workshop. New York. Feb. Brand Equity(Christiani, A., Donius, J.F., Lockwood, T.C. & Moran, W.T., eds, 1995). Advertising Research Foundation. New York: 235-246
[book]
Oliver,Richard L
/ 1997
/ Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer
/ New York. McGraw-Hill
[book]
Rajendra Srivastava
/ 1991
/ Brand Equity : A perspective on Its meaning and Measurement. Report No, 91-124. Cambridge
/ Marketing Science Institute
[journal]
Robert C.Lewis
/ 1984
/ Isolating Differences in Hotel Attributes
/ The Cornell H.R.A. Quarterly
25
: 67~
[confproc]
Roth,S.
/ 1991
/ Pricing, Profit, and Equity
/ Annual Advertising and Promotion Workshop
/ New York
[journal]
Simon,Carol J.
/ 1993
/ A Path Analytic Model of Store Loyalty Involving Self-Concept, Store Image, Geographic Loyalty, and Socioeconomic Status
/ Journal of the Academy of Marketing Science
13
: 265~291
[journal]
Tauber,E.M.
/ 1988
/ Brand Leverage: Strategy for Growth in a Cost Control World
/ Journal for Advertising Research
28
: 26~30
[journal]
Um Seoho.
/ 1990
/ Attribute Determinants in Tourism Destination Choice
/ Annals of Tourism Research
17(3)
: 432~448
[journal]
Zeithaml,A.Valerie
/ 1988
/ Consumer Perception of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence
/ Journal of Marketing
52
: 4~6