[thesis]
김소윤
/ 2007
/ 장기기증에 대한 내러티브 메시지와 통계적 설득 메시지의 효과에 관한 연구 : 감성반응과 인지반응을 중심으로
/ 석사
/ 한양대학교 대학원
[thesis]
김성수
/ 2008
/ 여가만족과 여가몰입이 심리적 안녕감 및 자아실현에 미치는 영향에 관한 연구 : 관광전공 대학생을 중심으로
/ 박사
/ 안양대학교 대학원
[book]
노형진
/ 2005
/ (SPSS/Amos에 의한)사회조사분석 : 범주형 데이터 분석 및 공분산구조분석
/ 형설출판사
[book]
서철현
/ 2009
/ 관광학총론
/ 백산출판사
[thesis]
운승원
/ 2012
/ 전시박람회 서비스스케이프가 감정반응 및 관계지속성에 미치는 영향
/ 박사
/ 경기대학교 대학원
[thesis]
어문영
/ 2009
/ 항공서비스 소비관련 감정과 품질이 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
/ 박사
/ 경기대학교 대학원
[thesis]
유양호
/ 2007
/ 호텔레스토랑의 서비스스케이프가 종사원 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향
/ 박사
/ 경기대학교 대학원
[thesis]
윤승환
/ 2009
/ 아동의 놀이 행태 및 환경심리를 고려한 놀이터 디자인에 관한 연구
/ 석사
/ 국민대학교 디자인대학원
[thesis]
최승만
/ 2008
/ 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정 반응, 고객만족, 재구매의도 및 추천의도에 미치는 영향
/ 박사
/ 세종대학교 대학원
[thesis]
하은경
/ 2010
/ 디지털 미디어에 의한 공간체험의 몰입구조에 관한 연구
/ 박사
/ 홍익대학교 대학원
[thesis]
黃勇碩
/ 1999
/ 웹 이용과정에서 플로우(flow) 형성에 관한 이론적 모델 연구 : Amos를 이용한 구조방정식모델의 구축
/ 박사
/ 成均館大學校 大學院
[journal]
Anderson, E. W.
/ 1993
/ The Antecedents and Consequences of Customer Satisfaction for Firms
/ Marketing Science
12(2)
: 125~143
[book]
Ashworth, G.
/ 2005
/ Horror and human tragedy revisited: The management of sites of atrocities for tourism
/ Cognizant Communication Corporation
[book]
Ashworth, G.
/ 1996
/ Dissonant heritage: The resource in conflict
/ Wiley
[journal]
Ballantyne, R.
/ 2003
/ Interpreting apartheid : visitor’'s perceptions of the District Six Museum
/ Curator : The Museum Journal
46(3)
: 279~292
[journal]
Baloglu. S.
/ 1997
/ Affective images of tourism destination
/ Journal of Travel Research
35
: 11~55
[book]
Berelson, B.
/ 1964
/ Human Behavior: An Inventory of Scientific Findings
/ Harcourt Brace Jovanovich
[journal]
Childers, T. L.
/ 1992
/ The Influence of Familial and Peer-Based Reference Groups on Consumer Decisions
/ Journal of Consumer Research
19(2)
: 198~211
[journal]
Churchill, G. A.
/ 1982
/ An Investigation into the Determinants of Customer Satisfaction
/ Journal of Marketing Research
19(4)
: 491~504
[journal]
Cohen, E. H.
/ 2011
/ Educational Dark Tourism at an in Populo Site : The Holocaust Museum in Jerusalem
/ Annals of Tourism Research
38(1)
: 193~209
[journal]
Cronin J. J.
/ 1992
/ Measuring service quality : a reexamination and extension
/ Journal of Marketing
56(3)
: 55~68
[book]
Csikszentmihalyi, M.
/ 1975
/ Beyond Boredom and Anxiety
/ Jossey-Bass
[journal]
Donovan, R. J.
/ 1982
/ Store atmosphere : An environmental psychology approach
/ Journal of Retailing
58(1)
: 34~57
[book]
Feimer, N. R.
/ 1981
/ Environmental Perception and Cognition in Rural Context, In Rural Psychology
/ Plenum Press
[journal]
Fishbein. M.
/ 1975
/ A Bayesian analysis of attribution processes
/ Psychological Bulletin
82(2)
: 261~277
[journal]
Gartner, W. C.
/ 1993
/ Image Formation Process
/ Journal of Travel & tourism Marketing
2(3)
: 191~215
[journal]
Gourdian, K. N.
/ 1988
/ Bridging Quality back to Commercial Air Travel
/ Transportation Journal
27(3)
: 23~29
[book]
Grau, O.
/ 2002
/ Virtuelle Kunst in Geschichte und Gegenwart-Visuelle Strategien
/ Reimer
[journal]
Henderson, J. C.
/ 2000
/ War as a tourist attraction : the case of Vietnam
/ International Journal of Tourism Research
2(4)
: 269~280
[book]
Holahan, C. J.
/ 1982
/ Environmental Psychology
/ Random House, Inc
[journal]
Ingrid. Y. L.
/ 2004
/ Evaluating a servicescape : the effect of cognition and emotion
/ Hospitality Management
23
: 163~178
[book]
Ittelson, W. H.
/ 1974
/ An Introduction to Environmental Psychology
/ Holt, Rinehart and Winston, Inc
[book]
Izard, C. E.
/ 1977
/ Human Emotions
/ Plenum Press
[journal]
Kang, E., J.
/ 2012
/ Benefits of visiting a A dark tourism site: The case of the Jeju April 3rd Peace Park, Korea
/ Tourism Management
33
: 257~265
[book]
Kotler, P.
/ 2009
/ Marketing Management vol. 13
/ Person Education
[book]
Lennon, J.
/ 2000
/ Dark tourism : The attraction of death and disaster
/ Continuum
[journal]
Li, Y.
/ 2003
/ Heritage tourism: The contradictions between conservation and change
/ Tourism and Hospitality Research
4(3)
: 247~261
[book]
Oliver, R. L.
/ 1993
/ Conceptual Model of Service Quality and Service Satisfaction, in Advances in Services Marketing and Management
/ JAI Press
: 65~86
[journal]
Oliver, R. L.
/ 1988
/ Response determinants in satisfaction judgments
/ Journal of Consumer Research
14
: 495~507
[book]
Plutchik, R.
/ 1980
/ Emotion: A psycho-evolutionary synthesis
/ Harper & Row
[thesis]
Ryu. K. S.
/ 2005
/ Dinescape. emotion and behavioral intentions in upscale restaurant
/ 박사
/ Kansas State University
[book]
Sharpley, R.
/ 2009
/ (Re)presenting the macabre: interpretation, kitschification and authenticity, In The darker side of travel
/ Channel View
: 110~128
[journal]
Stone, P. R.
/ 2008
/ Consuming dark tourism : A thanatological perspective
/ Annals of Tourism Research
35(2)
: 574~595
[book]
Talow, P. E.
/ 2005
/ Dark tourism: The appealing: dark side of tourism and more, In Niche tourism Contemporary issues, trends and cases
/ Elsevier
[journal]
Wang, N.
/ 1999
/ Rethinking authenticity in tourism experience
/ Annals of Tourism Research
26
: 349~370
[journal]
Watson, D.
/ 1985
/ A Toward a Consensual Structure of Mood
/ Psychological Bulletin
98
: 219~235
[journal]
Wight, A. C.
/ 2007
/ Selective interpretation and eclectic human heritage in Lithuania
/ Tourism Management
28(2)
: 519~529
[book]
Wilson, J. Z.
/ 2008
/ Prison: Cultural memory and dark tourism
/ Peter Lang
[journal]
Yu. Y. T.
/ 2001
/ The contribution of emotional satisfaction to consumer loyalty
/ International Journal of Service Industry Management
12(3/4)
: 234~250
[journal]
Yuan, J.
/ 2008
/ The Effects of Quality and Satisfaction on Awareness and Behavioral Intentions : Exploring the Role of a Wine Festival
/ Journal of Travel Research
46(3)
: 279~288