[journal]
강영심
/ 2002
/ 장애아동에 대한 초등학교 비장애아동의 태도 변화를 위한 중재전략간 효과성 비교
/ 학교심리연구
6(1)
: 78~84
[book]
곽금주
/ 2001
/ K-WISC-Ⅲ(한국웩슬러 아동지능검사)
/ 학지사
[journal]
권정혜
/ 1992
/ 부모양육변인들과 교우관계변인들이 청소년 초기의 숨은 비행에 미치는 효과. 92연차대회 학술발표 논문집
/ 한국심리학회
[journal]
김자경
/ 2002
/ 학습장애아의 사회적 지위와 행동/정서상의 특성간의 관계에 관한 연구
/ 정서․학습장애 연구
18(1)
: 37~61
[journal]
김정권
/ 1999
/ 제7차 특수학교 교육과정의 배경
/ 현장특수교육
6(2)
: 8~17
[thesis]
김향지
/ 1996
/ 사회적 기술 중재 전략이 정신지체아의 사회적 기술, 문제행동 및 학업능력에 미치는 효과
/ 박사
/ 대구대학교 대학원
[confproc]
박경숙
/ 2002
/ 장애아동 집단 따돌림의 현황 및 대책, 제 3회 장애인 인식개선 세미나
/ 장애인먼저 실천 중앙협의회
[journal]
박승희
/ 1994
/ 일반학급의 비장애학생과 특수학급의 장애학생과의 사회적 관계에 대한 일 분석 : 통합교육을 통한 비장애학생의 긍정적 경험
/ 특수교육논총
11
: 1~32
[other]
세계일보
/ 2006
/ [특수학급] 4041개 확산
/ 전자신문 10월 3일자
[journal]
신승미
/ 2004
/ 선호성 중심의 교육과정 수정 적용이 발달장애 유아의 활동참여 및 문제행동에 미치는 영향
/ 유아특수교육학 연구
4(1)
: 105~133
[journal]
원계선
/ 2006
/ 통합교육을 위한 일반유아의 장애 이해 지원 전략에 관한 고찰
/ 교육의 이론과 실천
11(1)
: 93~116
[journal]
유수옥
/ 1998
/ 성공적인 장애유아 통합교육 실천을 위한 탐색 연구
/ 유아교육연구
18(2)
: 303~318
[journal]
유수옥
/ 2001
/ 인형극이 장애유아의 수용 증진에 미치는 영향
/ 아동학회지
22(4)
: 285~297
[journal]
이소현
/ 1995
/ 유치원 교사 양성 교수들의 장애유아 통합에 관한 인식 조사 연구
/ 특수교육논총
12
: 37~59
[journal]
이점남
/ 2002
/ 사회적 상호작용 증진 프로그램이 일반학급에 통합된 발달지체 유아에게 미치는 효과
/ 정신지체연구
4
: 187~214
[journal]
이정선
/ 2001
/ 초등학교 고학년 학급에서 나타나는 집단 따돌림 현상에 관한 문화기술적 연구
/ 초등교육연구
14(2)
: 181~211
[thesis]
이주율
/ 1998
/ 특수학급 아동과 일반학급 아동의 사회적 관계
/ 석사
/ 단국대학교 대학원
[thesis]
장동태
/ 1995
/ 정신지체 특수학급 아동의 통합교육에 대한 장애 요인 연구
/ 석사
/ 대구대학교 대학원
[book]
총신대학부속유치원
/ 1995
/ 장애아 통합교육에 관한 연구 보고 : 총신대학부속유치원 통합교육을 중심으로
/ 총신대학부속유치원
[journal]
최승희
/ 1999
/ 특수학급 장애 아동의 또래망과 일반아동들의 태도에 관한 연구
/ 한국가족복지학
4
: 328~359
[journal]
하승연
/ 1996
/ 장애아동에 대한 태도 개선 프로그램의 효과
/ 특수교육논총
13(2)
: 81~108
[journal]
Asher, S. R.
/ 1986
/ Identifying children who are rejected by their peers
/ Developmental Psychology
22
: 444~449
[journal]
Baum. D. D.
/ 2001
/ Resource teacher perceptions of the prevalence of social dysfunction among students with learning disabilities
/ Journal of Learning Disabilities
27
: 380~381
[journal]
Bricker, D.
/ 1979
/ The integration of handicapped and nonhandicapped preschoolers : Why and how to do it
/ Education Unlimited
1
: 25~29
[journal]
Brown, L.
/ 1989
/ The home school : Why students with severe intellectual disabilities must attend the schools of their brother, friends, and neighbors
/ Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
14(1)
: 1~7
[journal]
Coei, J. D.
/ 1982
/ Dimensions and types of social status : A cross-age perspective
/ Development Psychology
18
: 557~570
[book]
Cole, P. G.
/ 1990
/ Methods and strategies for special education
/ Prentice-Hall
[journal]
Coleman, J. M.
/ 1992
/ Learning disabilities and social competence : A social ecological perspective
/ Exceptional children
59
: 234~246
[journal]
Epstein, M. H.
/ 1985
/ Patterns of behavior problems among the learning disabled : Boys aged 12-18, girls aged 6-11, and girls aged 12-18
/ Learning Disability Quarterly
8
: 123~129
[journal]
Favazza, P. C.
/ 2000
/ Measuring and promoting acceptance of young children with disabilities
/ Exceptional Children
66(4)
: 232~249
[journal]
Fortini, M. E.
/ 1987
/ Attitudes and behaviors toward students with handicaps their nonhandicapped peers
/ American Journal of Mental Deficiency
87
: 78~84
[journal]
Gresham, F. M.
/ 1982
/ Misguided mainstreaming : The case for social skills training with handicapped children
/ Exceptional Children
48
: 422~433
[journal]
Gresham, F. M.
/ 1986
/ Social skill deficits and low peer acceptance of mainsteamed learning disabled children
/ Learning Disability Quarterly
9
: 23~32
[journal]
Gresham, F. M.
/ 1992
/ Social skill and learning disabilities: Causal, concomitant, or correlational?
/ School Psychology Review
21
: 348~360
[journal]
Guralnick, M. J.
/ 1988
/ Friendships of preschool children in mainstreamed playgroups
/ Developmental Psychology
24
: 595~604
[book]
Hartup, W. W.
/ 1983
/ Peer relationships, In Handbook of child Psychology, (vol. 4)
/ John Wiley & Sons
[journal]
Hepler, J.
/ 1994
/ Maninstreaming Children with Learning Disabilities: Have we improved their social environment?
/ Social Work in Education
16(3)
: 143~154
[journal]
Hundert, J.
/ 1993
/ Promoting social interaction of children with disabilities in integrated preschool: A failure to generalize
/ Exceptional Children
58
: 311~320
[journal]
Hubbard, J. A.
/ 1994
/ Emotional correlates of social competence in children's peer relationships
/ Merrill-Palmer Quarterly
40
: 1~20
[journal]
Kravetz, S.
/ 1999
/ LD, interpersonal understanding, and social behavior in the classroom
/ Journal of Learning Disabilities
32(3)
: 248~255
[journal]
Levy, L.
/ 1984
/ Learning disabled and non-LD children in play
/ Remedial and Special Education
5
: 43~50
[book]
McCarney, S. B.
/ 1994
/ The behavior evaluation scale-2. Columbia
/ Educational Services
[book]
McEvoy, M. A.
/ 1992
/ Peer social competence intervention for young children with disabilities, In Social competence of young children with disabilities: Issue and strategies for intervention
/ Paul H. Brookes
: 113~134
[other]
Mikkelsen, G.
/ 1992
/ Building a welcoming classroom. What's working
/ Minnesota Inclusive Education Technical Assistance Program, University of Minnesota, College of Education
[journal]
Nirit B.
/ 2005
/ Social Information Processing and Emotional Understanding in Children with LD
/ Journal of Learning Disabilities
38(1)
: 45~61
[journal]
Ochoa, S. H.
/ 1991
/ A sociometric analysis of between-group difference and with-group status variability of Hispanic learning disabled nonhandicapped pupils in academic and play contexts
/ Learning Disability Quarterly
14
: 208~218
[book]
Odom, S. L.
/ 1988
/ Integration of young children with handicaps, In Early intervention for infants and children with handicaps: An empirical base
/ Paul H. Brookes
: 241~268
[journal]
Price, L. A.
/ 1994
/ When academic assistance is not enough : Addressing the mental health issues of adolescents and adults with learning disabilities
/ Journal of Learning Disabilities
27
: 82~90
[journal]
Schwartz, D.
/ 1993
/ The emergence of chronic peer victimization in boy's play groups
/ Child Development
64
: 1755~1772
[journal]
Schaps, E.
/ 1990
/ School and classrooms as caring communication
/ Educational Leadership
48(3)
: 38~42
[journal]
Turnbull, A.
/ 1997
/ Family perspective on inclusive lifestyle issues for people with problem behavior
/ Exceptional Children
63(2)
: 211~227
[journal]
Van Hook, M
/ 1992
/ Integrating children with disabilities : An ongoing challenge
/ Social Work in Education
14(1)
: 25~35
[journal]
Vaughn, S.
/ 1991
/ Peer rejection is a stubborn thing : Increasing peer acceptance of rejected students with learning disabilities
/ Learning Disabilities Research and Practice
6(2)
: 83~88
[book]
Wine, J. D.
/ 1981
/ Social competence
/ Guilford Press
[book]
Wong, B.
/ 1995
/ Learning about learning disabilities
/ Academic Press