[journal]
/ 2003
/ 관광동기이미지재방문의도간 구조적 관련성
26(4)
: 221~238
[journal]
/ 2003
/ 지역사회 애착과 관광개발에 대한 태도
27(3)
: 97~114
[journal]
/ 2005
/ TV 드라마가 관광목적지 이미지 형성에 미치는 영향
28(4)
: 335~356
[journal]
/ 2004
/ TV 드라마 촬영지의 포스트모던한 관광체험
28(2)
: 175~192
[journal]
/ 2004
/ 관광동기에 따른 관광지 이미지가 관광만족도에 미치는 영향에 관한 연구
28(2)
: 95~111
[journal]
/ 2001
/ 관광지 이미지의 형성에 관한 연구
25(1)
: 271~290
[journal]
/ 2000
/ 고도 경주의 관광이미지에 관한 연구
24(1)
: 41~56
[journal]
/ 2004
/ 관광동기 이미지 기대 만족 및 충성도간의 구조적 관계
28(3)
: 65~83
[journal]
/ 2002
/ 관광지의 정서적 이미지 척도 개발
25(4)
: 13~32
[journal]
/ 2000
/ 관광지의 정서적 이미지 척도 개발 연구
2(2)
: 149~163
[journal]
/ 2001
/ 영상매체를 통해 노출된 관광목적지 이미지
11(1)
: 82~98
[journal]
/ 1998
/ 관광지 이미지 측정에 관한 연구
21(2)
: 54~67
[journal]
/ 2005
/ 관광이미지 연구의 비판적 고찰
29(1)
: 125~146
[journal]
/ 1999
/ 지역축제의 이미지 측정척도 개발에 관한 연구
22(3)
: 243~261
[journal]
/ 2004
/ 관광객의 심리적 거리에 따른 관광목적지 이미지 영향 분석
28(2)
: 153~174
[journal]
/ 2001
/ 문화관광객 세분시장의 구매행동 분석
3(2)
: 1~22
[journal]
/ 2004
/ 문학기행객의 사회인구학적 특성과 참여동기에 따른 마케팅적 함의
28(3)
: 103~122
[journal]
/ 2000
/ 98 경주세계문화엑스포에 대한 축제참가동기 분석
23(2)
: 81~97
[journal]
/ 1997
/ 한국 관광지 이미지 측정척도의 개발
20(2)
: 80~95
[journal]
/ 2004
/ 관광객 시선이 관광동기와 만족도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
13(4)
: 205~217
[journal]
/ 2005
/ 드라마 촬영지 관광동기 유형에 따른 시장세분화에 관한 연구
19(1)
: 297~311
[journal]
/ 2002
/ 현대관광의 이해
/ 학문사
[journal]
/ 1997
/ 국립공원 방문자의 관광이미지 구성요인
21(1)
: 231~249
[journal]
/ 2002
/ 부산방문 한일 관광객의 정서적 이미지 비교
13(2)
: 89~102
[journal]
/ 2004
/ 영상 촬영지 관광객의 체험:바보선언 사례
16(1)
: 105~120
[journal]
/ 2004
/ 영상물을 통한 관광지이미지가 관광지선호도에 미치는 영향
/ 세종대학교 대학원
[journal]
/ 1999
/ A model of destination image formation
26(4)
: 868~897
[journal]
/ 1997
/ Affective images of tourism destinations
35(4)
: 11~15
[journal]
/ 2004
/ Factors Influencing Destination Image
31(3)
: 657~681
[journal]
/ 197918-23
/ An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image Journal of Travel Research
[journal]
/ 1996
/ Tourist Images of a Destination An Alternative Analysis
/ The Haworth Press
[journal]
/ 1993
/ The Measurement of destination image an empirical assessment Journal of Travel Research
: 3~13
[journal]
/ 1989
/ A Repertory Grid Analysis of Austria’s Image as a Summer Vacation Destination Journal of Travel Research
: 3~7
[journal]
/ 1991
/ Image Differences Between Prospective First-time and Report Visitors to the Lower Rio Grande Valley Journal of Travel Research
: 10~16
[journal]
/ 2002
/ Destination Image Towards a Conceptual Framework
29(1)
: 56~78
[journal]
/ 1989
/ Attribute measurement of state tourism products using multidimensional scaling techniques Journal of Travel Research
: 16~20
[journal]
/ 1993191-215
/ Communication and Channel systems in Tourism marketing
[journal]
/ 1997
/ Tourism motivation and expectation formation
24(2)
: 283~304
[journal]
/ 1982
/ The experiential aspects of consumption Journal of Consumer Research
: 92~101
[journal]
/ 2005
/ Cultural tourism in Central and Eastern Europe the views of induced image formation agents
26
: 173~183
[journal]
/ 2003
/ Integrating micro and macro approaches to tourist motivations Toward an interdisplinary theory
6(1)
: 47~59
[journal]
/ 2003
/ Motion Picture Impacts on Destination Images
30(1)
: 216~237
[journal]
/ 2005
/ Marketing implications arising from a comparative study of international pleasure tourist motivations and other travel-related characteristics of visitors to Korea
26
: 347~357
[journal]
/ 2002
/ Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations
23
: 221~232
[journal]
/ 1997
/ Pictorial element of destination in image formation
24
: 537~565
[journal]
/ 1981
/ The Psychology of Leisure Travel Effective Marketing and Selling of Travel Service
[journal]
/ 1995
/ The role of awareness and familiarity with a destination The central Florida case
35
: 21~27
[journal]
/ 1996
/ Mindful Visitors Heritage and Tourism
23(2)
: 249~260
[journal]
/ 2000
/ Traveling on Screen Tourism and the Greek Film Musical
18
: 95~104
[journal]
/ 1980
/ A description of affective quality attributed to environment Journal of Personality and Social Psychology
: 311~322
[journal]
/ 1994
/ The cultural values of literary tourism
21(1)
: 103~120
[journal]
/ 1998
/ The Image of Destination Regions Theoretical and Empirical aspects
/ Routledge Kegan Paul
[journal]
/ 1999
/ Consumer behaviour in tourism
/ Butterworth Heinemann
[journal]
/ 1990
/ Attitude determinants in tourism destination choice Annals of Tourism Research
: 432~448
[journal]
/ 1990
/ Leisure and Travel in Contemporary Societies
/ Sage Publications The Ltd
[journal]
/ 1992
/ Tourism Cognitive Mapping of Unfamiliar Environment Annals of Tourism Research
: 268~286
[journal]
/ 1994
/ Interpretations of Tourism as Commodity Annals of Tourism Research
: 643~660