[thesis]
곽은정
/ 2003
/ 그림카드활용 음악활동이 자폐유아의 동작모방행동에 미치는 효과
/ 석사
/ 대구대학교 특수교육대학원
[other]
교육부
/ 1998
/ 유아를 위한 친 사회적 교육활동 지도자료
/ 교육부
[thesis]
김기옥
/ 2007
/ 통합 상황에서 강화된 환경중심 언어중재 (Enhanced Milieu Teaching)가 자폐 유아의 자발화에 미치는 효과
/ 석사
/ 이화여자대학교 대학원
[thesis]
김소희
/ 2004
/ 음악활동 프로그램이 자폐성 학생의 동작모방과 손 상동행동에 미치는 효과
/ 석사
/ 창원대학교 대학원
[other]
김영태
/ 2003
/ 취학 전 아동의 수용-표현 언어 검사
/ 서울장애인종합복지관
[thesis]
김영한
/ 2001
/ 자기 교시 훈련이 뇌성마비아의 시각-운동 기능과 과제 지속 시간에 미치는 효과
/ 박사
/ 대구대학교 대학원
[thesis]
김은주
/ 2002
/ 음악활동이 자폐아동의 동작모방 및 자리이탈 행동에 미치는 영향
/ 석사
/ 우석대학교 교육대학원
[confproc]
김의수
/ 1998
/ 장애인 교육에서의 특수체육의 역할
/ 한국특수체육학회 학술세미나
: 1~14
[book]
김태련
/ 1996
/ 아동기 자폐증 평정척도
/ 도서출판 특수교육
[thesis]
박정향
/ 2001
/ 음악활동이 자폐아동의 동작모방 및 주의집중에 미치는 효과에 관한 연구
/ 석사
/ 대구대학교 교육대학원
[thesis]
송호준
/ 2010
/ 자기진술을 활용한 심리운동중재가 주의력결핍 과잉행동아동의 운동협응성 및 부적응행동에 미치는 효과
/ 박사
/ 대구대학교 대학원
[book]
여광응
/ 1993
/ 행동수정과 특수교육에의 적용
/ 도서출판 특수교육
[thesis]
이효신
/ 1992
/ 자폐유아의 모방놀이 기능훈련과 언어능력 신장
/ 석사
/ 大邱大學校 大學院
[thesis]
전현정
/ 2008
/ 심리운동놀이가 통합된 발달지체유아의 사회적 상호작용에 미치는 효과
/ 석사
/ 단국대학교 특수교육대학원
[thesis]
정윤주
/ 2003
/ 환경중심언어지도가 자폐성 장애 아동의 표현언어 및 사회적 상호작용에 미치는 효과
/ 석사
/ 단국대학교 대학원
[thesis]
허유승
/ 1999
/ 또래시범보이기가 자폐아동의 자발적 의사 소통에 미치는 효과
/ 석사
/ 대구대학교 교육대학원
[report]
황호갑
/ 1994
/ 정신지체아의 동작모방 능력 신장을 위한 단계별 훈련 프로그램의 구안 적용
/ 국립특수교육원
[book]
土田玲子
/ 2003
/ 日本版ミラ幼児の発達のスクリーン検査とJMAP簡易版 -その解釈及び関連する研究
/ パシフィックサプライ株式会社
[journal]
Alpert, C. L.
/ 1992
/ Training parents as milieu language teachers
/ Journal of Early Intervention
16
: 31~52
[journal]
Barrett, P. M.
/ 2006
/ School-Based Intervention : Examining a Universal Approach to Anxiety Management
/ Australian Journal of Guidance and Counselling
16(1)
: 55~75
[book]
Buscher, C. A.
/ 1994
/ Teaching children movement concepts and skill
/ Human Kinetics
[book]
Camp, B.
/ 1976
/ Think aloud: A program for developing self-control in young aggressive boys
/ University of Colorado School of Medicine
[journal]
Charman, T.
/ 2000
/ Testing joint attention, imitation, and play as infancy precursors to language and theory of mind
/ Cognitive development
15(4)
: 481~498
[journal]
Charman, T.
/ 2003
/ Predicting language outcome in infants with autism and pervasive develop-mental disorder
/ International Journal of Language and Communication Disorders
38
: 265~285
[journal]
Dissanayake, C.
/ 1997
/ Proximity and sociable behaviours in autism : Evidence for attachment
/ Journal of Child Psychology and Psychitry
37
: 149~156
[journal]
DuPaul, G. J.
/ 1994
/ The effects of social skills curricula: Now you see them, now you don’t
/ School Psychology Quarterly
9
: 113~132
[journal]
Hayslip, B.
/ 2010
/ The Influences of Skill Level, Anxiety, and Psychological Skills Use on Amateur Golfers’ Performances
/ Journal of Applied Sport Psychology
22(2)
: 123~133
[journal]
Hobson, R, P.
/ 1986
/ The autistic child’s appraisal of expression of emotion
/ Journal of child psychology an psychiatry
27(3)
: 321~341
[journal]
Ingersoll, B.
/ 2006
/ Teaching reciprocal imitation skills to young children with autism using a naturalistic behavioral approach : Effects on language, pretend play, and joint attention
/ Journal of Autism and Developmental Disorders
36(4)
: 487~505
[journal]
Ingersoll, B.
/ 2007
/ Teaching the imitation and spontaneous use of descriptive gestures in young children with autism using a naturalistic behavioral intervention
/ Journal of Autism and Developmental Disorders
37(8)
: 1446~1456
[confproc]
Koegel, L. K.
/ 1998
/ Pivotal response and the natural language paradigm
/ Seminars in Speech and Language
14(9)
: 355~372
[journal]
Koegel, L. K.
/ 1999
/ Pivotal response intervention. I : Overview of approach
/ Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
23(4)
: 174~185
[confproc]
Mandich, A.
/ 1999
/ Cognitive strategies-getting DCD Kids to succeed: From research to diagnostics and intervention
/ Fourth biannual workshop on children with developmental coordination disorder programme
[book]
Mandich, A.
/ 2001
/ Treatment of children with developmental coordination disorder: What evidence?, In Developmental coordination disorder: strategies for success
/ The Haworth Press Inc
: 51~68
[journal]
Mason, L. H.
/ 2008
/ Self-regulated strategy development instruction for writing an opinion essay: For six students with emotional/behavior disorders
/ Reading and Writing Interdisciplinary Journal
21
: 71~94
[book]
Meichenbaum, D.
/ 1997
/ Cognitive-behavior modification: an integrative approach
/ Plenum
[journal]
Moree, B. N.
/ 2010
/ Cognitive-behavioral therapy for anxiety in children diagnosed with autism spectrum disorders : Modification trends
/ Research in Autism Spectrum Disorders
4(3)
: 346~354
[book]
Pica, R.
/ 2004
/ 출생에서, 2004, 8세까지 유아를 위한 동작교육
/ 정민사
[journal]
Rogers, S. J.
/ 2003
/ Imitation perfor-mance in toddlers with autism and those with other developmental disorders
/ Journal of Child Psychology and Psychiatry, allied disciplines
44(5)
: 763~81
[journal]
Ross, D. E.
/ 2003
/ Generalized imitation and the mand : Inducing first instances of speech in young children with autism
/ Research in develop-mental disabilities
24(1)
: 58~74
[journal]
Rutter, M.
/ 1987
/ Autism and pervasive developmental disorders : Concepts and diagnostic issues
/ Journal of Autism and Developmental Disorders
17(2)
: 159~186
[journal]
Sheridan, S. M.
/ 1999
/ A contextualized framework for social skills assessment, intervention, and generalization
/ School Psychology Review
28
: 84~103
[journal]
Stone, W. L.
/ 1990
/ Naturalistic Observation of spontaneous communication in autistic children
/ Journal of Autism and Development Disorder
20
: 437~453
[journal]
Stone, W. L.
/ 1997
/ Motor Imitation in Young Children with Autism: What’s the Object?
/ Journal of Abnormal Child Psychology
25(6)
: 475~485
[journal]
Stone, W. L.
/ 2001
/ Predicting spoken language level in children with autism spectrum disorders
/ Autism
5
: 341~461
[journal]
Toth, K.
/ 2006
/ Early predictors of communication development in young children with autism spectrum disorder : Joint attention, imitation, and toy play
/ Journal of Autism and Developmental Disorders
36(8)
: 993~1005
[journal]
Vanvuchelen, M.
/ 2011
/ Do imitation problems reflect a core characteristic in autism? Evidence from a literature review
/ Research in Autism Spectrum Disorders
5
: 89~95
[book]
Volkmar, F. R.
/ 1987
/ Social development in handbook of autism and pervasive developmental disorders
/ John Viley & Sons
[journal]
Volkmar, F. R.
/ 1986
/ An evaluation of DSM-Ⅲ criteria for infantile autism
/ Journal of the American Academy of Child Psychiatry
25
: 190~197
[book]
Wetherby, A. M.
/ 2006
/ Understanding and measuring social communication in children with autism spectrum disorders, In Social and communication development in autism spectrum disorders: Early identification, diagnosis, & intervention
/ The Guilford Press
[journal]
Williams, J. H.
/ 2004
/ A systematic review of action imitation in autistic spectrum disorder
/ Journal of autism and developmental disorders
34(3)
: 285~299
[book]
이숙정
/ 2005
/ 심리운동 이해 -아동을 위한 심리운동의 이론과 실천-
/ 서울장애인종합복지관