본문 바로가기
  • Home

2010, Vol.11, No.1

Correlation between Comprehension and Production in Learning Epistemic Modals by Korean EFL Learners
주혜라 | 2010, 11(1) | pp.1~17 | number of Cited : 0
Effects of Teaching and Learning Using Edutainment on Children’s Learning English
Jie Young Kim , 구시연 , 전지혜 | 2010, 11(1) | pp.18~35 | number of Cited : 1
Research Trends in Writing Teacher Education
Eunsook Sim | 2010, 11(1) | pp.36~50 | number of Cited : 5
Students’ Perceptions of Team Teaching and Participating Teachers’ Role Recognition
Shim Jae-woo , 김연임 | 2010, 11(1) | pp.51~67 | number of Cited : 2
알파벳 코드이해를 위한 전략: 운율과 각운의 상관관계를 기반으로 한 유추와 문자기억전략중심으로
금소영 , JeongDongBin | 2010, 11(1) | pp.68~95 | number of Cited : 5
문자언어 중심의 교실 영어환경이 초등학교 학생들의 문해 능력 및 학습태도에 미치는 영향
김수미 , Maeng, Unkyoung | 2010, 11(1) | pp.96~117 | number of Cited : 0
영어 몰입수업의 담화유형과 학생 오류 연구: 대립균형 교수학습활동의 적용
김지숙 | 2010, 11(1) | pp.118~142 | number of Cited : 2
다중지능과 학업성취도의 상관관계 연구: 대학생 영어학습자를 중심으로
Daekweon Bae | 2010, 11(1) | pp.143~166 | number of Cited : 5
자기조절학습 능력이 EFL 대학생의 영어 성취도에 미치는 영향
Seok Jin Yee | 2010, 11(1) | pp.167~190 | number of Cited : 15
효과적인 영어강의의 특성과 지원 방안 탐색
Hee Jeong Oh , Lee, Heewon | 2010, 11(1) | pp.191~212 | number of Cited : 43
디지털 영어 교재 학습활동에서의 초등학생의 학습전략 연구
Ihm, Hee-Jeong , 김정은 | 2010, 11(1) | pp.213~235 | number of Cited : 7